Doktor Kosmos - Seriöst är värdelöst

Folk tycker att det är roligt att läsa min blogg för att de stöter på en seriös Ida, inte alls den där glättiga och glada Ida som man oftast träffar på i verkliga livet.

Så här är jag. The serious version.

Tidigare idag så laddade jag om min mp3spelare med nytt och fräscht material, drog på mig mjukisbyxor, luvtröja och mina gamla basketpjuck och gick ut i skogen ännu en dag, min feta träningsvärk till trots. När jag kommit en bit tänkte jag "Det är inte så långt hem till Jocke härifrån..." Så jag beslöt mig för att gå hem till honom. And so I did. Vi pratade en massa och att få höra han skratta kan göra vem som helst glad. Efter en trevlig stund at the Engström residens så sprang jag hem, jag fullkomligt dansade genom skogen till tonerna av Eric Gadd och annan musik som gör mig så där galet film-lycklig. Nu är kroppen trött men själen nöjd och jag kommer nog gå ut imorgon också. Får se om jag våldgästar Jocke då med.

Igårkväll fick jag en timme på telefon med Leonard. Jag är inte så van att babbla på i flera timmar som Leo men jag försöker.. Han är en trygghet i tillvaron. Min stabila och lugna drake. Glad att du finns, honeypie, och vi får se till att träffas lite mer i höst. Så vi kan läsa godnattsagor för varann! :)

Per åker hem imorgon. Tiden går fort med världens knasigaste broder. Men han tänker komma och hälsa på mig när Djurgården möter IFK Göteborg. Suck.

Och snart är jag i Mölnlycke.

Nu väntar en vecka med repetitioner med gycklargruppen LeEr, som följs av Medeltidsveckan med två föreställningar, operation av visdomstand, som följs av en vecka teaterkollo med Junis. Sen är det teaterkommittémöte i Stockholm med Junis, och så flyg till Göteborg söndagen 21/8. Skolstart 22/8.

 

Jag är redo att flyga.

 

omslag

Fotografering för UNF i Göteborg.


Kommentarer:
Postat av: Towe

Gud va du är snygg!

2005-08-01 @ 19:06:14
Postat av: Leo

...visst är hon! :)

2005-08-01 @ 19:54:05
Postat av: chuliii

Aha, instämmer!!! Ida ja gillar inte din blogg...jag ÄLSKAR den. och de är av den enkla anledingen: 100% äkta ida!
smarrigt värre!

2005-08-02 @ 09:27:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits