Helen Sjöholm & Anna Stadling - Som en bro över mörka vatten

I en cynisk och konstlad värld tänker jag vara så äkta och genuin som möjligt. Ja. Det får bli mitt sommarlöfte. Och sluta tvivla på mig själv. För vem blir starkare av det? Visst ska man se till sina svagheter, men det blir väl inte bättre för att man trycker ner sig själv?

 

Och jag ska våga mer. Jag ska sluta vara feg. Jag ska leva efter min egen predikan - Gå på första impulsen. Inte bara i teatern, utan också i verkliga livet.

 

Jag ska säga min mening. Jag ska våga fråga när jag inte förstår. Jag ska aldrig sluta prata med människorna omkring mig.  Jag vill veta vad du varit med om. Vad som har format dig till den du är.

 

Jag ska våga stå för det jag tycker. Jag ska våga vara den som säger Ja istället för Nej. För ibland är det lättare att tycka illa om något än att försöka tycka om.

 

Jag ska våga äventyra. Jag ska komma över mina små fobier. Jag ska fan åka skidor! Jag ska testa det jag inte provat. Jag ska sluta vara så äckligt praktisk och sluta ha med en extra tjocktröja, "i fall att.."

 

Jag ska sjunga när jag känner för det. Jag ska låtsas att jag sjunger som Helen Sjöholm för att jag så gärna skulle vilja det. Jag ska hoppas, tro och drömma.

 

Jag ska berätta för mig själv varje kväll att jag betyder något för andra människor och jag ska berätta för min omgivning att dom betyder mycket för mig också.

 

Det som återstår att se är hur jag kommer leva upp till det här. Men den som lever får se. Om jag klarar det här är jag ju värsta supermänniskan! :) Nu står det skrivet i vilket fall. Lite levnadsregler sådär. Riktlinjer kan man säga. Äsch. Vem skriver seriöst shit i sin blogg?! :D

Ikväll har jag sett Allsång på Skansen alldeles ensam. Det var en upplevelse. Annars har jag pratat barnuppfostran med min tilltänkta Erik och städat lite.  Kommer somna snart. Ska ringa till Leonard bara. Then it's time to hit the bed.

 

bror och jag

Jag med bror Per, min bästis och min glädje. Vi är så fotogeniska båda två.


Kommentarer:
Postat av: larsemil

haha söt bild. eller nått.

Postat av: Erik - dock inte den tilltänkte

Om man bor i Sundsvall kan man ganska lätt få gå på Helens och Annas konserter ibland då det sägs att de kommer därifrån och brukar köra lite konserter. Tänk om man bodde där va? Anna är lite mäktig. Helen är också bra.

2005-08-06 @ 12:39:16
URL: http://wagner.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits