Medeltiden har börjat.

Egentligen är det rätt konstigt att vi väljer en tid som Medeltiden att fira? Det var inte det roligaste tiden att leva på som gotlänning, det var pesten och Waldemars intåg brandskattade Visby. Men. Ändå kommer folk hit för att leva rövare, supa, klä ut sig utan att känna sig dum och kasta hur mycket skräp som helst.  Jävla turister. Men ändå. Den här veckan har sin charm. Jag jobbar ju där. ; )

 

Igår anlände både Katja och Tomten. Nu väntar en spännande vecka i klänning. Får se om jag blir tiggare idag, eller om jag ska vara narr... eller kanske adelsdam? Hmm. Eller så är jag människa en eller två dagar till. Det låter lockande.

Idag är det Munkboll. Måste ses. En klassisk duell mellan de grå och svarta munkarna. De brukar enligt tradition spela utan några som helst underkläder. Och gärna slänga sig hejdlöst efter bollen...

 

 

munkboll

Munkboll.


Kommentarer:
Postat av: Towe

Åh jag älskar munkarna! Missar dom i år igen...

2005-08-08 @ 15:14:52
Postat av: Towe

Kan du inte ta lite schysst bilder? ;)

2005-08-08 @ 15:15:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits