Hemmaplan.

Åh, vad det är skönt att vara hemma på min ö.
Och tro det eller ej, saker har förändrats. Nya affärer, människor har gått skilda vägar och börjat nya liv, kärlek byts ut och blomstrar upp någon annanstans och nya hus har byggts.
Imorgon är det julafton och igår var det UNFkväll på den gamla hederliga IOGT-NTOlokalen i Visby.
För att se bilder från gårkvällen, kolla in
www.burken.se, Jul-mys-filmkväll i Visby.

När jag åkte ut till Donner i måndags med bussen satt jag mig med en man på 88 år som blev så glad över att jag ville prata med honom. Han hade varit på undersökning i stan och skulle hem till Vibble. Han hade mycket att berätta, om sjömansåren, hemorojder och hemtjänsten. Vi satt tillsammans med en ensam spritluktande man från Mästerby. Från samtalsämnet  "Jag ska vara ensam på julafton" fick jag honom att prata om sina livs bästa ögonblick. Han berättade om hur det var att hålla i sitt första nyfödda barn, hur han semestrat på de grekiska öarna och om sitt livslånga arbete som snickare.
Alla har något att lära dig.

Hemmaplan, ja.

Snön försvinner, men det gör inget.

God Jul. Nu ska vi pynta det Wahlgrenska huset i julens alla kulörer och former.



unf
Härligt att åka hemifrån,
härligt att komma tillbaka.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits