Om ett liv i ständigt rampljus.

Jag tar alltid på mig såna uppdrag. Uppdrag där man syns och hörs. Jag blir alltid tillfrågad. Kan vara för att jag är en sån person. Som alltid hanterar att prata inför folk och vara sansad. Jag är inte alltid sansad men får göra det ändå. För folk tror på mig. Första kvällen på kongressen fick jag förfrågan om att vara konfrencier på en show som är i slutet av kongressveckan, Drogvägrarnas Kulturfestival. Kan Ida tacka nej till ett sådant jobb? Att få stå på scen? Skulle inte tro det. Även fast jag gick på piller för tandjäveln så skulle jag aldrig tacka nej. Mest för att jag blir stolt och hedrad att vara utvald.  Nu gick det här strålande bra trots förutsättningarna, som allt annat jag gör. Jag är en övermabitiös fan och lyckas med det mesta här i livet. Att se på bilder efteråt är alltid ett kvitto på att man faktiskt gjort det. Och få höra hur bra man var. Är det det som håller mig kvar på scenen? Att få höra hur bra jag är? Ren och skär bekräftelse?

Kanske, men mest för att jag vill underhålla. Berätta något. Göra världen lite lite bättre just där och just då.

Medeltidsveckan, tisdag 9/8 och fredag 12/8 kl 21:00 i S:t Karin ruin (Stora Torget) spelar gycklargruppen LeEr en eldsaga som jag har skrivit och regisserat. Kom dit, och berätta för mig hur bra jag är. Om ni tycker att jag gjort världen lite lite bättre, just här och just nu.

 

dvkf

Mattias och jag i En helt ny värld på Drogvägrarnas. Klockrent sades det.


Kommentarer:
Postat av: Joakim "JoeZ - Cineasten" Engström

Jepp... DU är underbar påå scen IDA... Keep It Up! :D

2005-07-30 @ 20:54:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits