Karin Rådeklev, kurator, 47 år

Karin heter min karaktär som jag skapat i läxan tills idag. Hon är kurator på ett gymnasium i Uppsala och en mycket lugn person. Alla i klassen fick var sin bild på en okänd person och skulle gestalta den under en intervju idag. Min intervju gick bra, jag höll masken hela tiden, kände mig väldigt säker och jämn. Till och med frågan "Vem är mest dominant i sovrummet, du eller din man?" klarade jag att hantera.

Ikväll ska vi gå på en repetition på Stadsteatern, de ska göra en pjäs om Lasermannen. Mycket intressant. Har inte läst så mycket om det, men ska gå in med öppna sinnen och se arbetet kring framställningen.

Hoppas jag ska köra igång med Junis snart. Det blir jag och Moa som delar på en grupp. Varannan vecka, så det inte blir för tungt för någon av oss och så båda får köra sin pedagogik och sin stil.

Lyssnar på Hermans orkester varje dag. Det är min pappas dansband. Får tårar i ögonen varje gång jag lyssnar på "Om du känner det som jag", vilket är min pappas paradnummer och mammas favorit. Åh.
Har även lagt energi på en fotovägg, skrivit ut halvtaskiga grå/svart/vita bilder från skolans datorer på familjen, brudarna och unf:arna... Om man känner sig nere nån gång behöver jag bara titta dit och se alla knasiga bilder på människor jag tycker om.

Nu ska vi fortsätta titta på klassens läxa. Alla är så duktiga. Skåd1. Yeah.

Kommentarer:
Postat av: Towe

Vi borde ta bilder på oss, såna i fotoapparat så vi får 4 st. Så kan vi ha på våra väggar! Vi gör det på tors innan vi ska titta på dom som ska sjunga.

2005-09-06 @ 19:20:07
Postat av: Per

Åh, Lasermannen kanske vi skulle se? För på Kiss me Kate går du billigt din lilla under-20-åring men inte stackars jag, över-20-åring :P

2005-09-06 @ 19:40:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits