Rubrik.

Läser lite gamla inlägg från året som varit. Det har varit ett tufft år. Det gäller att bryta ihop och gå vidare.
Men jag vet vad jag vill. Jag vet var jag vill vara.
Min mentor Björn, den gamle skojaren, har skickat en inbjudan till lärarnas första vecka på Donnergymnasiet. Jag funderar starkt på att vara med på personalfotot. Haha. Det skulle vara en hit!
Björn Sölvhammar. En av dom bästa här i livet. Jag skickade ett sms att det här var min sista Eldsaga. Och han kom. För han är världens bästa Björn.

Idag har jag umgåtts med Linnea och hennes pojkvän Alex från Berlin. Jag ville så gärna att han skulle förstå mig, på min till en början lite knackiga engelska. Jag var rädd att vi inte skulle klaffa och att han inte skulle greppa vem jag är. Men det var onödig oro, det är ju Linneas kille vi pratar om! Han är störtskön!
Vi gick genom stan och pratade, skrattade och hade det mycket trevligt. Sen gick vi och såg på gycklarnas sista föreställning med deras barnsaga. Där fick jag min lön och en dvd med årets bästa, Eldsagan.
Oförglömligt.
Förresten, Linneas lillasyster Matilda har officiellt numera en pojkvän hon också! Han heter Johan och de verkar passa bra tillsammans enligt en snabbanalys jag slängde ihop nu. Det känns självklart att hon som är så mogen och klok ska ha en äldre kille som också verkar ha huvet på skaft. You go, little neighbour girl! Det var inte länge sen jag förstörde dina sandkakor.

Två samtal till och från London idag. London calling. Adam fyller 21 år idag. Hurray! Deras plan är inställt så de beräknas komma hem imorgonkväll. Och på onsdag... beräknas han vara här hos mig.

Imorgon hämtar Henrich upp mig med bilen. Sen drar vi ut till Klintehamn för att möta de andra Divorna. Vi har inte haft en sån här träff på flera år. Divagänget. Tyskjävel, Knugen, Koreanjävel och Raukie. Henrich, Kristian, Viktor och Ida. Vi som divade oss genom gymnasiet och alla hatade oss när vi drog Killingvitsar dygnet runt. Divos los divos.


- Men vaddå, har inte vi gemensam ekonomi?
Får mig att le.

Kommentarer:
Postat av: uls

Ah, I see =) tack.
Knappt 2 veckor kvar :D

Postat av: sophie

hejsan, råkade hamna på din blogg när jag surfade lite på medeltid. har precis kommit hem från gotland och är ganska vemodig, oj vad jag inte ville åka hem. men jag minns dej sen jag sökte wendelsberg (sabinas kompis) och tänkte bara skriva hej schysst blogg och haru nåra tips på nån bra sida eller bok eller något om teater från medeltiden?

hoppas allt bra på wendelsberg, ska söka igen, verkar vara toppen.

2006-08-14 @ 20:41:20

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits