Dansk schlager klår det mesta.

Lyssnar på lite klassisk dansk schlager, mest från 80talet. Those were the days. Mest lyssnar jag på 1986 års danska bidrag:  Trax - Du er fuld af løgn. Svänger så rejält-äh!
Hur kan det komma sig att danska är ett av de fulaste språken att talas, men slänger man in det med en gullig text i en dansbandsdänga så är det ultimat?

Du er fuld af løgn
Når du si'r vi kun er venner
Jeg er med på spøg'n lidt endnu
Og før der går et døgn
Så tror jeg dine løgne ender
For du slår gnister når du rør' ved mig

På lördag är det första deltävlingen. Kommer sitta hemma hos mor, far och förhoppningsvis älskade vännen Julia och se detta årets näst största event. (Eurovision i Athen är ju störst!)

Imorgon Stockholm. Lite planer är lagda. Ska bli en mysig vecka. Känner att jag behöver sova mest av allt just nu. Sov 4 timmar i natt. Kan inte konsten att somna om. Snaaark. Fredag Visby. Båten, jag vill till havet.

Någon sa att jag hade så snälla ögon. Jag svarade att det kan stämma då de aldrig skadat någon, i alla fall rent fysiskt. Då skrattade vi åt bilden av mina ögon som boxades och nockade folk på rad. Haha.
For du slår gnister når du rør' ved mig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits