Fortæl, fortæl, fortæl!

Danmark 1978
Mabel - Boom Boom
En gullig text! Och på danska dessutom. Ett av världens fulaste språk. Efter tyskan och holländskan.

Det er helt naturligt
Hjertet hamrer løs
Når man er forelsket i en pi'
Hvis man mærker kæmpeslag
Så bli'r man let nervøs
Det er kærlighed, der banker på indeni
Og det si'r "boom boom"
Og "boom boom" af lyst
Det føles som en torden her i mit bryst
Ja, det si'r "boom boom"
Og banker som besat
Det hamrer og det banker dag og nat

Dansk schlager, beats them all. Speciellt dansbandseran, 80talet är mums.

Igår hade jag nån slags irritationskulmen. Jag var inte att leka med. Allt gick emot mig, det kändes som ett skämt. Det slutade med att jag gick till matsalen, såg att det var tråkig ris och kassler. Gav upp och åkte in till stan där jag åt sushi (någon förvånad?) och gick till filmfestivalskontoret, snackade med en trevlig cineast och valde en film på måfå. Det blev en djupare sexandethecity på mandarin på Chalmers där jag också åt den största maräng jag någonisn ätit. När jag skulle åka hem hann jag precis på en spårvagn jag aldrig åkt förr, 13, som tog mig direkt till Korsvägen. Vilket flyt tänkte jag, men jag lär få stå och vänta i evigheter på Grön buss till Mölnlycke... Kom fram till Korsvägen och såg "Mölnlycke 4 min".
Gokväll. Tänkte jag.

Har haft utvecklingssamtal. Det gick över förväntan. Jag kanske är en skådespelare trots allt. Min lärare var nöjd över etydarbetet, hon såg hur vi trivdes på scen och med varandra. Att jag som skådespelare/hantverkare har det pedagogiska berättandet, rösten och de stora gesterna. Det kändes bra, vi gick också igenom vad jag skulle pröva på, det "lilla" och "nervösa"...

Ikväll är det inflyttningsfest hos Rickard och Stefan. Hitta dit? Det löser sig.
Imorgon The Producers på Chalmers (mitt nya hak, dock inte som sökande efter lediga studentkillar) tillsammans med Towe, Alex och Timothy. Hitills. Vill du hänga med?



flott
Vi hade roligt, det hade vi verkligen...
"Du har avlat en lågavlönad!"

Kommentarer:
Postat av: Per

Vill också se den :D

Postat av: carbuncle

Vadå "kanske är skådespelare TROTS ALLT"?!
Är tyskan fult för att det är fult eller för att man (åtminstone jag) förknippar det med nazis, Hitler och hans fula mustasch?

pöss

2006-02-07 @ 22:14:59

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits