Om att tänka för mycket.

Man borde inte tänka så mycket.
Det verkar vara en vuxenpryl... Jag börjar bli vuxen. Eller vuxnare. Men jag vill inte det.
Kommer slåss ända in i det sista mot vuxenheten, att tänka för mycket och sitta still.

Dagens sanning om Ida:
Vi hade sång, jag satt bredvid Mia som jag brukar när vi sjunger stämmor. Jag är tydligen alt. Jag är också en copycat. Jag kan inte hålla mig till en stämma. Jag snor alla andras, halkar in på tenorerna och basen och sopranen. Mia och jag funderade vad det berodde på och till slut säger Mia som det faktiskt är
- Du är lat! - Du är bekväm! - Du tar det som är lättast för dig!

Och då kom jag på att det är så jag gör med hela mitt liv.
Jag gör alltid allting så lätt som möjligt.

Och är det bäst?
Jag gör det för att överleva.
Jag är alldeles för emetionell och känslig för att ta saker på så stort allvar.

Dagarna på Donnergymnasiet gick himla bra, men jag fick jobba lite, allt gick inte på räls som det brukar. Jag fick testa gamla och nya övningar på charmiga ettor, tvåor och treor. På måndagen gav jag en hjärtbakelse till Musik-Jens, vilket resulterade i ett giftermål över lunchen som sagt.
Det bästa var att två av lärarna trodde att vi gift oss på riktigt. Den enas kommentar efter avslöjandet var:
- När de handla om di Ida, blir ja aldrig förvånad!

nytt hår
Trötta superhjälten med sitt berömda snörpleende.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits