Vid gott mod.

Trots mitt värkande öra så är jag vid gott mod. Vi börjar närma oss slutet på orgelprojektet och det känns bra. Vi har väldigt roligt med interna skämt och fula steg.

I förrgår och igår hängde fyra rumänska kvinnor i vårt tvrum. De var här på jobb och kunde inte någon engelska. Det blev mycket kroppsspråk. Jag fick lära mig lite uttryck och lyssna på pumpande rumänsk discobas. Väldigt spännande med andra kulturer! : )

Den annars så ordentliga Ida har glömt att betala en räkning för första gången i sitt liv. Samma Ida glömde igår sina nycklar på rummet för andra gången detta läsår.
Jag skyller på örat.

Snart är det Göteborg filmfestival och jag måste klona mig själv för att hinna med det som ska ses. Mel Brooks nyversion på klassikern Det våras för Hitler - The Producers ska vara finalen.
Wellkåmm to Verona - Jan Malmsjö spelar en gammal demonregissör som sitter på ett hem i Verona och blir kär i den fallna divan Ghita Norby och för att vinna hennes hjärta sätter han upp Romeo&Julia på ålderdomshemmet. Jag har höga förväntningar på Suzanne Osten!
Små mirakel och stora - Peter Haber som uteliggare i en stilsam film om att det aldrig är riktigt kört...
Som det nu var - En av Kent Anderssons sista. En ensam man på ålderdomshem blir besökt av sin son som han inte träffat på evigheter. Konfrontation och motsatta värderingar.
RENT - Musikalen på film. Har aldrig sett eller hört några låtar, så jag är väldigt nyfiken...
Transamerica - En man ska precis operera sig till kvinna då han måste hämta ut sin icke kända son från häktet. Han/hon åker dit men kan inte förmå sig att berätta sanningen och presenterar sig som en kvinnlig kyrkoarbetare...

Och mycket mycket mer...


Kommentarer:
Postat av: Per

Se originalet innan du ser den nya The Producers! Ska se om jag har den här så kan jag ta med den :D

2006-01-18 @ 12:38:21
Postat av: Jenny

Hej hopp i andra änden... Inte fick jag jobbet som UNF-konsulent inte. Näpp. Då måste man ha erfarenhet, och hur får man det när ingen anställer en? Ursäkta gnälligheten. Borde vara glad åt att jag åtminstonde har stödet hon som fick jobbet inte hade. Men det känns surt i alla fall. Nu ska jag gå ut på långpromenix med vovven å försöka dränka mina tankar i hög musik.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits