En vettig folkpartist och engegemang som gör mig rörd.

Oj. Politikerveckan pågår och jag med den. Har på mig en vit t-shirt med texten "Vin är inte vatten" och delar ut vattenflaskor med samma text. Om att vi inte ska sänka alkoholskatten, utan sänka införselgränserna. Helt sjukt som det ser ut nu. 230 liter per person. 230 liter vansinne.

Invigningen i söndags var historisk och lite lätt overklig. 1000 SSUare intog Almedalen med röda fanor och kampsånger. Folkrörelsemänniskan i mig blev rörd, nästan till tårar, när de skrålade "Vi älskar Göran, Göran älskar oss!!" och till och med Persson själv fick ta av brillorna och torka ögonen lite. Det är engagemang och det gör mig rörd och varm, det ger ett hopp och en magi som inget kunnat toppa i talarstolen i Almedalen i år. Alla ska med. Ett oerhört starkt slagord som inte går att undgå.
Väldigt imponerad är jag dock av Nya Moderaterna. Eller, mest av Fredrik Reinfeldt. Han är ruskigt bra och hans tal var på det hela taget bättre än Görans. Moderaterna är inte längre några högerspöken. Vänsterpartiet är inte kommunister. Det känns som att alla partierna glider inåt mitten, vänster till höger, och glipan mellan de mer extrema partierna börjar kännas som kilometerlånga hål. Moderaterna börjar bli rumsrena och har rensat - nu har de blivit av med de vidriga människorna som slemmande ålat vidare till Nationaldemokraterna.

Junis har haft två seminarier som båda gått bra. Idag hade vi ett seminarie om "Vem minns de glömda barnen efter valet" och vi hade två riksdagspolitiker på plats. Socialminister Berit Andnor (s) och Gabriel Romanus (fp). Gabriel imponerade på mig, det var en mycket bra politiker. Insatt, påläst och naturlig. Synd att han har blivit så gammal att han ska sluta.

Vi får se hur resten av veckan ser ut. Om jag skriver nåt mer snart eller inte. Det händer så mycket på Gotland!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits