Om att vara kreativ.

Jag älskar höjningen i R. Kellys Love Street. Han är, if quilty, ett avskyvärt jävla snuskäckel, men musik - det kan han. Men jag köper inte hans skivor längre, hans ego behöver inte pengar.

Igår var jag ute på Donner och hjälpte till att planera studentspex. Trodde inte många skulle ta sig tiden eller intresset att komma på mitt möte - EEEEEEERH! WRONG!
Nästan hela lärarkåren var på plats och ville vara en del av mina glittrande planer. Resten av dagen gick åt att koreografera nummer och skratta tills jag fick ont i magen. Spexet kommer bli galet och great!

Mer inspiration! Efter lång och ihärdig prestationsångest över den nya pjäsen till Medeltidsveckan och gycklarna i LeER (
http://www.medeltidsveckan.se - Till er tjänst i mystikens namn) beslöt jag mig för att tvinga mig själv att tänka på det. Så jag la mig i badkaret och låg där i lite över en timme. Fick russinhud men det var det värt. Presenterade min nyfödda idé för världens bästa Julia igårkväll och hon älskade den! Hon ville se den direkt! Jag slog mig lite på bröstet och kände mig nöjd med tillvaron. Det kommer bli lite läskigt som det ser ut nu. Om inte annat, lite obehagligt.


I S:t Karins ruin, där varje skugga kan vara något annat än just det, ska du ta dig i akt.
Mörkret lägger sig över oss när spelet börjar och vad du än gör - var på din vakt.



21.00Till er tjänst i mystikens namn
S:ta Karins ruin. Ackompanjerade av nattens tysta musik och medeltida melodier tar gycklarna i LEeR med er in i ruinen och bjuder på ett skådespel med fängslande sång, medryckande dans och närgången eld. Manus: Ida Wahlgren. Arr: LEeR.


Kommentarer:
Postat av: julia

"världens bästa julia " klapar MIG på bröstet hihih
Är sinnes sjukt nyfiken på de här - vill se, vill va där! Balla - du är min victoria ; )


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits