Mindre smakar mer.

Känner att jag snarast kommer falla in i ytterligare en Bo Kaspers period. Bo Sundström är ett lyriskt fenomen. Har inte lyssnat på dom sedan jag flyttade från ön. Inte mer än tolkningen Felicia pratar och den lustiga gamla fulingen Varför är det så skönt att knulla bakifrån. Haha. Skojiga Pitepojkar.
Jag har stått längst fram på två konserter, suttit ner på en. Första Bo Kaspers konserten var i februari 2004. Jag gick ensam från min systers pappas tjusiga våning på Östermalm, över Djurgårsbron i mina nya Converse (inte tygskorna, för i helvete) men framförallt hade jag ingen aning vad som riktigt väntade mig. Jag var först insläppt på Cirkus. Ställde mig absolut längst fram, kollade till och med mittskarven på scenen för att vara alldeles precis. Och när första låten var igång hade jag kunnat sälja min själ och högra hand till Bo. Några låtar senare började jag kolla efter ringar på hans fingrar. Haha. Detta kallar jag frälsning. Det var inte av denna värld.
Jag syns klart och tydligt på livedvdn. Mitt i ett asgarv är jag filmad. Kul att vara bevarad för eftervärlden. Pyttsan.

Jag kan nästan alla texter utantill. Dessa vackra texter. De nedstående är från plattan På Hotell.


[ Jag har så svårt att förstå denna världen, är jag den enda kvar av mitt slag? Får jag väl stoppas upp på museum, om det ska va ett sånt mysterium - att va snäll och kanske lite dum ]

[ En del mediterar i bergen, en del reser runt utan mål, en del bygger huset på sommarn, en del måste ha alkohol - Men jag vill mer, mycket mer, men det blir ingenting alls ]

[ Tycker du jag verkar trevlig? Har jag charmat dig ikväll? Fått dig känna dig en smula, uppfattad och originell? Är det en sak jag gör så gärna, för det finns en viss poäng - du ska veta att jag bara vill ha med dig hem i säng ]

[ Hon är så söt när hon rodnar, när hennes kinder snabbt ändrar färg ]

[ Smått smakar gott, mindre smakar mer, en liten dos i sänder så man suktar efter fler. Du vet hur det är när man bara får ett sniff, man suger i sig doften som en läcker apertif. För smått smakar gott, mindre smakar mer, en aning av det goda som när Mona Lisa ler
En kyss vid en grind kan vara mycket bättre sex
Än allt vad Don Giovanni fick när ljuset hade släckts ]


Kommentarer:
Postat av: Macke K

Är det verkligen BKO som gjort Varför är det så skönt? Jag tror att det är Mats Götherskjöld. Men den är skön.

2006-03-06 @ 09:20:00

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits