Om att hata blogg.se.

Jag använder inte ofta ordet hata. Det är ett starkt ord. Men när jag är trött tillåter jag mig själv att bruka det hur mycket som helst. Just nu hatar jag blogg.se för att inte krönikor sparas när dom borde det utan försvinner när det blir fel på sidan - vilket det blir ofta! Speciellt när man skriver långa utlägg.
Jag har förlorat massor av vackra stycken här som aldrig kommer återfinnas.
Därför hatar jag blogg.se.
Och därför tänker jag i fortsättningen skriva kortare stycken åt gången och sedan publicera för att sedan gå tillbaka och skriva mer, publicera, and so on. För säkerhets skull. Jag orkar inte vara arg längre.

Jag har blivit för tjock. Min charmiga putmage är inte charmig längre. Det var länge sen jag tänkte i dom banorna men nu handlar det inte längre om estetik - utan om hälsa.
Nu ska sockret bort!

Kryssningen var trevlig. Ett gäng goa nykterister i blandade åldrar som pratade viktiga saker, växte som människor, skrattade och röjde loss på Silja Line (eller Silverland som jag och min skadade bror sjöng). Helsingfors som stad var inte särskilt imponerande. Men jag fick krama en säl, klappa en katt och äta fiskburgare.

Jag har skaffat mig en ny bekantskap. En internetdejt. Haha. Visst låter det fånigt, men det var allt annat än fånigt. Jag tog henne till mitt sushi-hak, en annan var lite stel i början men hon var hur cool som helst - till synes i alla fall. Vi pratade om ditten och datten, ner på djupet för att med ett skratt komma upp till ytan igen. Sedan tog vi en kortare sväng till Kungsportsplatsen för att avnjuta glass vid fontänen utan strumpor och skor. Små leenden, kisande ögon och flackande blickar. Hon är bra och vi kommer att träffas igen.

Premiär tisdag!! Ni måste komma! Genrep imorgonbitti. Ensemblefrukost kl 6:30. GAAH.


idaåsäl
Man kan nästan tro att vi är släkt.

uliisåida
Ullis och Ida vet hur man ler i city.

tre tokisar
Jenny, Ida och Per förstår inte att dom är på land.

galen tant
Varning! Galen tant sågs i ett köpcentrum i Helsingfors i helgen!

mr säl
Jag och Mr Säl hade nåt på g, men han tyckte att jag kvävde honom med min kärlek.

Kommentarer:
Postat av: julia

hihihih då e SÅ söt! fina kort!!!! missa di....

Postat av: julia

Åh herre gud - hatar me blogg.se... hade srivit typ en halv timma om allt möjligt, och när ja väl skulle publicera de så gick de inte...grrrr!

2006-05-15 @ 13:48:58
URL: http://chulii.blogg.se
Postat av: carbuncle

Det är därför som jag försöker komma ihåg att kopiera min text innan jag publicerar den =) Du är inte för tjock! Det blir bara mer Ida att tycka om!

2006-05-17 @ 14:41:38
URL: http://carbuncle.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits