Skatter i mina schlagergömmor.

Hittade en låt jag inte hört på ett tag..
Norge 1987 - Kate Guldbrandsen - Mitt liv
Det gäller att leta fram det bästa från schlagerland. 1987 vann Irlands Johnny Logan med klassiska snyftaren Hold me now och en annan goding från det året är Liliane Saint-Pierre från Belgien (världens fulaste språk)  - Soliders of love samt Israels komikerpar Nathan Datner och Avi Kushnir med Shir habatlanim alias Huppahulle! OCH som om det inte var nog med det - Umberto Tozzi och Raf med vackra Gente di mare på vacker italienska.

Mitt hjärta har börjat slå onaturligt fort. Jag känner att det är nåt som liknar en panikattack på gång. Orkar inte ta in något, umgås eller prata om pjäserna. Idag hade vi genrep och jag grät för första gången på scen. På riktigt alltså. Jag tror jag har försökt skärma av mig från pjäsens innehåll och nu kommer allt igen tusenfalt plus all press och stress som jag alltid viftar bort med ett leende. Jag vill spela det här, det är viktigt, men jag vill inte prata. Jag vill låta det vara. Kan jag få ha det så? Jag orkar inte med berömet, kritiken, orden om upplevelsen... Inte just nu. Jag vill lyssna med hela mig. Jag orkar inte det nu. Sen vill jag lyssna på vad du har att säga. För det här är viktigt. Livsviktigt.

Imorgon ska jag sälja min själ.

Kommentarer:
Postat av: Mam

Ida, jag är långt borta men är ändå nära dig.
Det känns så när jag läser om din fysiska reaktion på stress.
Just nu vill jag ta dig i min famn och bara tyst finnas där.
Ett råd till dig, Andas in och räkna 1 - 5,
Andas ut och räkna 1 - 5, gör det en gång till.
Det var tips som jag fick på en föreläsning för någon vecka sedan. Din egen självinsikt om att det utlöses vid stress är den viktigaste vetskapen.

Snart kommer jag till dig,

Innerlig och varm kram från Mamma

2006-05-16 @ 11:43:31
Postat av: Per

Mitt liv är suverän! Rolf Lövland han kan han!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits