Drog en vanda till Italien nagra timmar...

Istallet for San Remo drog jag och Maurice, killen fran Cypern, en svang till en liten stad i norra Italien som heter Ventemillia. Ganska trist stad men vi hade skitkul. Maurice, eller Moritz som han egentligen heter pa hemmaplan, ar en riktigt skon snubbe. 1, 98 lang, fotomodellssnygg, blont krulligt har, fd elitbasketspelare, 20 ar, fodd i Tyskland, flyttade till Cypern nar han var 2, uppvaxt pa turkiska Cypern. Och jag har fatt prata engelska hela dagen. Han kallar mig Pippi eftersom jag haft flator och toffsar de ganger vi traffats och jag kallar honom The Big Prince eftersom vandrarhemmet vi bor pa ar dopt efter forfattaren till barnboken Lilla Prinsen.

Idag ska jag pa arabiska marknaden utanfor Nice och i eftermiddag ska jag och Moritz spela basket med nagra ungar i kvarteret. Jag har inte lirat pa flera ar. Jag kommer aka pa fett med stryk. Maurice har inte heller lirat pa ett tag men han ar ju javligt lang! FUSK! Vi ar typ bastisar vi det har laget och om jag nagon gang aker till Cypern sa har jag nagonstans att bo! Jag ska bara halsa till hans paron att det ar jag som ar Pippi sa ar det lugnt. Haha.

Efter dagarna med Moritz ar jag fett med sugen pa backpackerlivet. Ut och resa med bara en ryggsack och bara sig sjalv att tanka pa. Traffa vanner for livet och se mig omkring.

Forresten, jag ser Elton Johns hus varje dag. Det ar grymt med respekt!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits