Ensam i en stuga i Skåne med ett dåligt tangetbord.

Adam är i skolan. Jag sitter ensam i hans lilla stuga och gör lite nytta blandat med onytta.
Min kropp har gått på lov, likaså min hjärna, men inte mina tankar. Framtiden står för dörren och jag vill vara med i den. Jag skulle vilja kunna leva parallella liv, för att hinna med allt jag vill göra.

En del av mig vill se sig omkring i den där världen.
En annan vill flytta till Gotland. Flytta hem. Bygga mitt imperium.

Tankar som svindlar. Allt kan vara borta på ett ögonblick. Men man kan inte tänka så.

En del av mig har hela tiden varit inställd på att jag ska vara skådespelare i slutproduktionerna i maj.
En annan del har poppat upp, delen som vill förverkliga en regissörs vision. Det är nu eller aldrig.
Fan.

Jag längtar hem till ön. Där ska jag inspirera och förverkliga unga drömmar. Leka och skratta med mitt arbetslag på gymnasiet. Sprida feelgoodkänslan av att vara människa och finnas till. Spela och regissera viktig teater. Underhålla med spex och schlagerkonst. Undervisa. Ge något tillbaka till den här världen.

Det känns helt sjuk att vid 20års ålder veta var jag vill befinna mig resten av mitt liv.
Visst, jag slipper ångesten av att inte veta, men hur kul är det på en skala?

Skulle man inte ta och bli skådespelare ändå? Åka land och rike för att gestalta och beröra?

Och jag längtar efter barn. Gaah. Små små gudomligt luktande fötter och ett litet mirakel som skriker efter föda i natten.

Snurr, snurr. Det regnar i Skåne. Dags att sätta mig ner igen med mitt etydmanus.

ps. Finns Martha Stewart på riktigt? Jag tror inte det... Hon är rätt läskig. Overklig på nåt sätt.

Kommentarer:
Postat av: chuliiiiiiii

hahaha.. jo ja drog sugaren runt i ditt rum ida, i å me att sarah å ja ändå är här en hel del :) men ska dra den stora städningen timmen la famillia kommer på fre..så de e skiiinande hihih!!
ps. ja tror hon finns. martah alltså... hon e fan myko!!

2006-11-13 @ 17:48:17
Postat av: carbuncle

Vänta tills Pingu kommer och se om du är lika sugen på barn då ;-) Man blir nog ganska låst av barn tror jag.

Postat av: Josephine

jag känner också av det där suget ibland, fast jag lånar ivar lite grann, och min handledare har precis fått barn som hon har med sig på basgruppsträffarna ibland i skolan...ahn är toksöt..tre veckor gammal...

2006-11-14 @ 01:19:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits