Alla dessa gamla gulliga gubbar.

Det finns en urgullig gammal gubbe i Mölnlycke. Han brukar vara prydligt uppklädd och i koppel har han sin söta raskatt. Så säger man alltid hej till honom och han hejar tillbaka. Han känns nästan inte verklig.

På TV idag såg jag på Nyhetsmorgons Kinaserie, denna gång om Mao. De visade ett inslag med en gammal man som kritiserade kommunismen under Maos styre. Han blev torterad och fängslad och hans son fick stora psykiska men. Ändå säger han idag att han inte hatar Mao. Det är fantastiskt.

Också på Nyhetsmorgon visade dom ett klipp från Gävle och Järnvägsmuseet som hade nåt baluns. Där intervjuade dom en gammal farbror som vann Kvitt eller dubbelt 1957 om just - Svensk järnvägshistoria.

Senare i Nyhetsmorgon (mycket bra program) intervjuades Al Gore under sitt Sverigebesök. Varför blev inte han president?! WHY??!! Han är ju så himla bra!

Suttit och skrivit manus i nån timme nu. Karaktärerna är grymma. Nu ska de bara sättas in i storyn.

Idag ska jag äta sushi. Det är mitt mål.

Pappa fyller år idag! Hela 55 år! Grattis mein PAPPA!

Jag ska rösta på Gudrun. Feministiskt initiativ. För jag tror att dom behövs vid makten.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits