Skruvat liv.

Mitt liv har tagit trehundrasjuttifnuttifem vändningar de senaste dygnen.

Vi har fått lägenhet. Vid Ullevi - Svingeln. Precis lagom. Inte mitt i smeten, utan 4 minuter spårvagn från den. Jag och Julia. Imorgon skriver jag kontrakt. Vi letar en tredje person då den tilltänkte hoppade av igår. Lite stressigt, kanske? Men jag vet att vi klarar det. För jag älskar lägenheten. Vi ska bo där. Ekonomin är fixad. Och mamma har varit så himla bra, även fast hon är långt borta.

Igårkväll satt jag 4 timmar på Sahlgrenskas akut. Jag hade panikont i örat och tidigare på dagen var jag på vårdcentralen där dom inte såg något fel. Klockan 23:30 fick jag fastställt att läkaren på Sahlgrenska inte kunde se något heller. Så jag tog två panodil och gick och la mig. Idag mår jag bättre men inte helt bra.
Tack till Sofia och Ulrika i Skåd1 som körde mig och tog hand om mig när jag hade så ont.

Jag är helt jävla tok lycklig över lägenheten. Den är så fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin och jag flyttar in redan på söndag.
Adam kommer på fredag och hjälper mig. Så får jag en massa välbehövlig kärlek i helgen.

Livet är knasigt men vi landar alltid på fötterna. Så länge man tror på det goda här i världen, som de senaste dagarna har hållt sig så långt borta från mig. Så mycket otur är inte mänskligt. Men jag tänker aldrig svika mina ideal. Kalla mig naiv men jag är hellre lycklig. Om man nu får välja sin livsstil.

Bostadsbidrag, here I come!!

Det verkar gå bra för min syster också. Hon har startat upp en webteater som hon nu marknadsför och säljer. Där ska visas nya, utmanade och spännande verk. Jag är säker på att det finns en marknad för det!
http://www.webteatern.se/

Jag är så glad att jag tänker bjuda på några härliga bilder från mitt härliga liv!


idajulia
Ida ovanpå Julia i en säng på Rhodos.

tofta
Julia och Wille på Tofta strand.

glassigt
Ida leker Matrix.

wille
Wille är redo att flyga? Tyvärr stannar han på ön.

Kommentarer:
Postat av: Mamma MU

Man kan inte säga att ja e världens bästa på att äta rätt som vegetarian heller. Men de skiter jag i så länge jag inte äter nått dött. Slutade äta ost å ägg förut, men började nu när jag e havande igen för de e bra för bebis. Så nu äter jag alla mejeriprodukter men kommer sluta med ägg å ost sen när bebisen är född.
Äter lots of rotfrukter. Även jag är storkonsument av dyrt qourn. Men sen e soppor skitgott å lätt å grönsaksgrytor med ris till. Å med kokosmjölk! Fan va gott de e! De e ju bara å ta lite grönsaker, i med lite vatten eller matlagningsgrädde eller koksmjölk å koka skiten!
Jag har svårt för bönor å linser för att jag blir så jävla gasig av dom! Så ärligt talat undviker jag det. Hellre vitaminer å tillskott än svullen gasmage är min melodi!
Morötter e oxå underskattat. Rivna, kokta, stavade. Å de e ju skitbra oxå, särskilt när man har bebis!:)

Ja. Kanske vi äntligen börjar ta efter varann lite nu då?!! :) Jag har ju allvarligt börjat ifrågasätta drikandet och särskilt nu när bebis e på väg. E de nått som definitivt inte hör ihop så e de ju barn å alkohol. Så jag kanske skiter i fortsätta dricka sen...Iaf never ever framför barnet.
Ät fisk ett tag du, de gjorde jag med. Sen struntade jag i de me å de va inte så svårt.

Lycka till min kära vegetarian to be. Och ha de så mysigt i helgen med sötnosen. Grattis till lägenheten förresten!
puss å kram/ Mamma Mu

Postat av: carbuncle

Ska du bli vegetarian, Ida?! :O
Hoppas du tillfrisknar. Kanske ätit för lite greens? ;-)

2006-09-26 @ 21:28:50
URL: http://carbuncle.blogg.se
Postat av: julia

VI ska bli KOMBOOOS - de e ju UNDERBART! Den tredje parten kommer, de vet ja :) what. vego? så pass alltså...! hörs min sköna böna!

2006-09-26 @ 22:55:00
URL: http://chulii.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits