Denna karusell av schlagerglam och snabba farsrepliker...

Mest spelade låtarna i Eurovision 2007 därav Idas favoriter i både semi och final utan inbördes ordning:
Vitryssland - Koldun - Work you magic
Island - Eirikur Hauksson - Valentine lost
Serbien - Marija Serifovic - Molitva
Malta - Olivia Lewis - Vertigo
Spanien - D'Nash - I love you mi vida
Grekland - Sarbel - Yassou, Maria
Tyskland - Roger Cicero - Frauen regier'n die Welt

De mest attraktiva karlarna för ett giftermål:
Roger Cicero! (jag skulle lära mig tyska för din skull!)
Koldun (boys will be boys, men tveksam till diktaturprylen)
Eirikur (that islandic voice.. mmm..)

Längst ben:
Makedoniens Karolina, looong like... I don't know!

Återkommer med mer info ni aldrig trodde ni skulle behöva.


Sitter med hemläxan till farsen. Skriva om karaktäternas tankar och viljor pjäsen igenom. Mycket givande.

Idag ska jag och Chuliaa träffa Linnea Slöba. Vi får se vad vi hittar på i detta skitväder. Jag måste förbi Holmens marknad och köpa lite telefoner till farsen. Och kanske köpa något litet för 10 kr till mig själv, vilket jag alltid gör där...

Känner mig hetare än på länge. Har målade röda naglar på både fingrar och tår. Komplimanger rullar in. Mitt utseendes bäst-före-datum ligger långt in i en icke överskådlig framtid. Ska man ta sig i kragen och gå in för det där singellivet som finns där ute? Jag är här, jag lever nu.  Eller hur var det sången gick?

Farsen går bra. Våra regissörer är så nöjda och trygga så vi får ledigt sista maj. LÅNGHELG! Kan behövas efter teaterfestivalen i Stockholm i helgen. Jag längtar ihjäl mig! Årets höjdpunkt, förutom Eurovision förstås.. ; )
Och helgen därefter blir det Riga... Ännu en visit i denna stad av balkan. Var där år 2000 med min kompis Isabel på en ungdomskonferens för skolans räkning. En speciell upplevelse. Rosa toalettpapper och Jurmala.

Jag är så nöjd att få leva det här livet. Att få träffa de här människorna jag träffar, älska, gråta, längta... Känna.
Allt det som schlager handlar om.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits