Så det blev så till slut.

Då var det klart. Se upp alla -92:or, gör rätt gymnasieval! GÅ ESTETISKA PROGRAMMET INRIKTNING TEATER PÅ DONNERGYMNASIET I KLINTEHAMN! Med Ida Wahlgren som lärare! YEEHAA!!!!!!!!!! Hade möte med rektorn igår. Nu kör vi. Allt som behövs är elevunderlag. Så alltså, hösten 2008 är det dags.

När beslutet var taget blev jag helt matt. Tänk vilka svängar det här livet kan ta. Ena dagen bestört, andra ljudlöst överlycklig. Jag vet hur min framtid ska bli, i alla fall i mångt och mycket. Vilket samtidigt är lite läskigt.

MEN VAR FAN SKA JAG BO?? Jag har alltid varit sugen på innerstan... Men den upplevelsen hade jag tänkt dela med Adam och alla våra levnadsdagar. Får tänka om. Vart kommer jag känna mig trygg och var kommer jag trivas? Jag älskar innerstan, men kommer jag inte känna mig lite ensam där? Kanske innerstan mot Östercentrum till?

Jag har kommit på att jag aldrig har varit kär någon annanstans än på Gotland. Man säger att kärleken är tidslös, ålderslös och blind och allt det där, men kan den verkligen vara geografiskt oplanerad? Jag undrar jag. För alla starkare känslor jag har haft finns här. Mest känns det i staden, där jag hånglat i gränder, delat ut pussar till flirtar och flings och oftast fått napp på det, långa promenader hand i hand genom ett vårsoligt Visby... Jag har vågat och vunnit och allt har hänt här, på den här ön... Jag kanske inte kan känna något någon annanstans! Vilket är lite trist, jag hade gärna slagit mig till ro med en fastlänning, vågar inte ge mig på några gotlänningar med risk för att ha varit ihop med dennes kusin och så vidare.. : D

Idag ska jag ut till skolan igen. För att andas lite. Och tänka på lokalerna och dess möjligheter och omöjligheter. Sen kommer min bror med båten. Då blir det påsk och fest och god mat och sol på denna ö!!

Så nu vet ni alla, från och med 2008 får ni komma hit och hälsa på! Då är jag en mycket attraktiv kvinna, med fast tjänst vid 22 (going on 23) års ålder! DET NI! Vilken vettig karl skulle inte falla för det? : D

Keep on rauking everybody! Ni är vackrast i världen och världen är vackrast i er!

Kommentarer:
Postat av: chulii

stoooort grattis, från mi å saris!! du är guld värd!!

2007-04-05 @ 10:15:36
Postat av: carbuncle

Grattis! På tiden att Donner får lite mer Donneranda! Men ingen Uppsala för dig då?

Postat av: Descended

Grawh!
Tack för din kommentar, sötnows:)
Blir så glad av att läsa dina inlägg, du har så underbart flummigt Raukiga tankar!
Fint avslutnings stycke!
I've got a confession.. Jag har en Raukian.. :/

2007-04-05 @ 12:02:12
URL: http://Descended.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag ÄR en raukian.. Fan

2007-04-05 @ 12:02:42
Postat av: Sara

Grattis till Jobbet. Donner kommer aldrig att bli sig likt igen, kan inte bli bättre nu när du jobbar där. Och nu har man ju yttligare en anledning till att besöka skolan igen.

2007-04-05 @ 14:02:31
Postat av: jenny t

Klart du ska komma å se bebis! Var det på måndag som du åker tillbaka? Vi ska då va hos Davids familj typ hela helgen (suck) men vi får pressa in vår kärlek nånstans emellan ägg och påskmust.
Läste om Adam och det var väldigt sorgligt. Han var ju en sån SWEETIE! Men hörru Ida, deppa inte alltför länge ty there are more fishes in the sea.
Omåttligt avundsjuk på ditt blivande Donnerjobb. Vill oxå jobba där. Med vad som helst. Kanske kiosktant. Vi får se.
Vi hörs av.
Pussar å kramar

2007-04-05 @ 14:23:28
URL: http://leno.blogg.se
Postat av: Maria

GRATTIS!!!
Härligt med fast tjänst! Men man känner sig förbannat vuxen :)
Hoppas vi ses på fredag. Tjej snack*
Kram

2007-04-05 @ 14:50:55
Postat av: Amanda

Hej gumman! Lessen för det med Adam.. Men du klara det mesta och är så mäkta cool tjej så jag tvekar itne en sekund på dig!! någonsin!! Glöm inte bort att anställa mig som gästlärare i historisk teatermiljö bara:D he he kramar

2007-04-05 @ 22:14:15
Postat av: Descended

Tack.

Att vara Raukian, det innebär att
den stunden som var dag värdesätts högst,
det är när man får klämma dig på rumpan-
klia dig bakom örat och antasta dig överlag.
Vi tycker att din kropp alltid bör stå
till samhällets förfogande:)

2007-04-06 @ 08:49:11
URL: http://Descended.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits