Förkyld student och meningen med livet

Så var det dags. Lite ont i halsen och snor. Det märks att jag började slappna av, då blev jag mottaglig för förkylning. Så nu är jag en förkyld student i Uppsala.

Jag har kommit till rätta i rummet nu känner jag. Det enda jag behöver fixa är en konservöppnare (studentredskap nummer1?) och ett halkskydd till min hala matta. Och helst av allt skulle jag vilja ha en ny dator (min är segast i världen) och högtalare (jag tror höger högtalare har lagt av bara för att jävlas med mig). Men det är pengar som inte finns just nu.

Jag har nog provat varenda sushihak i stan! Det finns lite att välja på. Varje ställe har haft var sin övervägande positiva punkt, East city har buffe - eat all you can! Ippai har att man kan välja enbart med lax och Ayako är snyggast, alla kategorier.

Igår var det filmkväll på Arken, vi såg Döda poeters sällskap. Det är otroligt hur en film kan påverka en så mycket efter att ha sett den tre gånger innan. Jag lämnade sällskapet på Verandan (Arkens allmänna uppehållsrum) för att gå hem till mig och fundera över meningen med livet. Puh.

Och vad kom jag fram till?

Meningen med livet, av Ida Wahlgren.

På senaste har min mening med livet blivit att leta efter någon som är lämplig att göra barn med. Det är sant! När jag träffar män (förlåt alla vackra kvinnor, men jag vet inte om jag vill adoptera eller något av de andra alternativen i första hand) så tänker jag inte först på hur det ska funka för stunden, utan hur personen skulle vara i en lägenhet i Visby, omfamnandes mig med en misstänkt stor mage. Jag tänker praktiskt, kan jag se personen med min familj, skrattande och givande möten, eller kan jag se honom tackla min skojiga och stojiga släkt på rätt sätt.

Jag är 21 år. Jag borde inte tänka såhär. Jag har så många år på mig att leta efter lovande pappor! Men jag är stressad över livet. Som jag har sagt förut.

Nu har det kommit till att jag inte orkar engagera mig i de som jag inte tror jag har en framtid med. Att jag klipper av, på något sätt för att spara tid. Här finns ingen tid att slösa. Skynda skynda, var fri, när som helst kan Han komma och då måste jag vara redo för det.

Men jag är ju så rastlös... Jag önskar att jag kunde stanna hos en man och finna honom intressant resten av livet. Tydligen funkar jag inte så.

Jag har redan paxat namn på barnen. Vågar inte publicera ifall någon skulle sno nåt av dom. Eller så borde jag skriva så att folk jag känner vet vilka namn dom inte får norpa! :)

Meningen med livet är att göra liv.

Kommentarer:
Postat av: Mam

Kära dotter,
Han, den mest rätte, han kommer i sinom tid, jag lovar !!! Du behöver bara göra dig förberedd på att du får lära dig leva med alla hans sidor, både positiva och negativa.
Puss och kram från mamma

2007-08-23 @ 17:08:53
Postat av: Moa

Alltså, jag tänker mer i "genbanks"-tanken än "göra sig bra med familjen"-tänket =) Nu har jag något att blogga om också!

2007-08-23 @ 17:54:38

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits