Oh my god oh my god oh my god...

Igår var jag i Gammelgarn, smultronställe number one, och de vackraste platserna jag vet. Mamma och pappa hyr en stuga där ute så jag och Per åkte ut med mommo&uffan. En fin dag i Östergarn. Men fast vi inte vill inse det så håller dom på att bli gamla. Mommo&uffan alltså. Dom är 75 och 77 år. Uffan har börjat få problem med yrsel, tre gånger så att han svimmat någon sekund. Igår badade vi i havet. Per och jag tog med oss en boll ut i vattnet, pappa och uffan kom efter. Men bara efter någon minut började uffan gå mot land, han ville hämta sina glasögon. Jag tittade bort en sekund och när jag tittade tillbaka låg uffan under vattnet intill strandkanten. Jag gjorde inget. Jag fattade inte. Han reste sig upp väldigt snabbt och var rätt vinglig, pappa tog emot honom och tog upp honom på land. Det gick över fort men ändå. Det var läskigt. Både han och mommo är så klara i knoppen bägge två. Det känns så avlägset med åldersrelaterade problem. För att dom alltid varit så friska.

När vi kommit till stugan igen ringde jag till Romateatern. Jag funderade på vad som skulle göra med alla kläder som dom inte fick sålt. Producenten rådde mig att åka dit när dom skulle stänga. Vilket jag gjorde. Och det är det bästa jag kunde ha gjort! Dom fullkomligt lassade mig med kläder! Helt galet! Mantlar, klänningar, byxor, rockar, skjortor... Gaah! Vi fick åka fram och tillbaka till stan för att lassa. Vilken guldgruva! Nu undrar jag bara hur jag ska få plats med det på Donnergymnasiet.

Uppsala 15:e augusti. Jag längtar så mycket. Efter rummet, ensamheten och staden. Men kanske mest efter min granne. Det kommer bli ett bra år.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits