Om att ha så jävla många bollar i luften.

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH. Overload. Men en himla rolig sådan!

Dagen har spenderats på Donnergymnasiet. Alla som såg det monstruösa berget av kläder skakade bara på huvudet och sa "Det händer saker när Ida är med." Tillsammans med en lyrisk Birgit Eldh (Donners skapare och VD) började jag plocka ur allt och sortera. Då ringde Birgit till den väldigt klädintresserade Eva Armini (som tillsammans med sin man Olof också var med i Donners begynnelse) som kom över, hon också helt exalterad. Eva lärde mig en del om klädvård och material. Hon kan sina saker. Vi spenderade två timmar tillsammans och hon frågade mig om min utbildning och vad jag höll på med och om varför jag inte ville bli skådespelare. En intressant människa den där Eva Armini.

Efter tvåtimmars inhalering av damm och kvav luft gick jag, Mattias, Kamilla och Björn till Kustgrillen för att äta lunch. Mitt när vi åt så ringde Romateaterns producent. Hon undrade om det var okej att hon nämde oss i ett pressmeddelande angående var alla kläder tagit vägen och om hon fick skriva att vi startar en teaterutbildning där 2008. PR-PR-PR skrek min hjärna och jag sa självklart ja. Efter maten kom en utarbetad Kung Kristian förbi och följde med mig till Donner igen för att titta på kläderna. Vi skrattade och skojade som vi brukar. Jag tycker verkligen om Kristian! En teaterintresserad vän som består och fungerar i både seriösa och oseriösa samtal.
Mitt som när vi håller på att rotar runt bland mantlar och släp så ringer ett 08nummer på min mobil. Det var ett produktionsbolag som undrade om jag ville vara statist i en reklamfilm på tisdag. Reklamfilm för.. Keno. Jag fnissade brutalt och bubblande inombords. Och tackade ja, såklart. Jag som förbannat mitt konto på statist.se för att jag aldrig får några jobb och jag hade inte tänkt förlänga mitt abbonemang heller. Nu har jag gjort det ändå.
För plötsligt händer det. 

Det händer mycket i livet som Ida.
Det händer saker när Ida är med som folk brukar säga.

Kommentarer:
Postat av: Jesper

Har du inte tillräckligt med Kenopryttlar som det är? (-:

Postat av: jenny

Hej kära. Vi kommer ha namncermoni "bara" för våra släkter. No friends. Vi är redan 50 stycken nu å jag å David är inte rika. So im sorry.
Allt bra annars? kram

2007-08-09 @ 22:54:29
URL: http://leno.blogg.se
Postat av: Karin

Hej ida!
Va kul!! Grattis till kläder, pr o reklamfilm :) kom tyvärr aldrig ut till Roma. Håller på och förbereder flytt till Nyköping, där ska jag plugga ihöst.. Så det är lite som skall ordnas, har iaf skaffat en egen lgh, så det skall bli kul! Ha de så himla bra och lycka till! Du är välkommen till mig i Nyköping om du har vägarna förbi i höst :) /Karin

2007-08-10 @ 09:27:38
Postat av: jenny

Yes you are! :D Som sagt tycker jag att de e ballt, man ska fan skryta lite ibland, hur ska man annars komma nånstans? Ja jag hoppas me vi kan ses.. Har väl inte direkt nått inplanerat men vi e bra på att hitta på saker i denhär familjen. Vi får höras av. Pussar å kramar

2007-08-10 @ 13:09:01
URL: http://leno.blogg.se
Postat av: Katrin

Jag kom på lördag kväll och åkte tiiiiiidigt på onsdag morgon. Då kanske vi har passerat varandra utan att förstå det. Sånt är häftigt, sånt gillar jag!

2007-08-11 @ 09:43:55
URL: http://leijka.blogg.se
Postat av: vickan

hej!
kommer ni ha intagningsprov på eran teaterlinje?
jag kan förövrigt anställas som improvisationslärare hos er :)

2007-08-11 @ 14:39:16
Postat av: vickan

till skillnad från helle så kommer jag nog undervisa mer än hon nånsin har gjort de senaste 10 åren. :)

2007-08-12 @ 18:25:49
Postat av: vickan

ja det är frågan...ska fundera på det :)

2007-08-12 @ 20:19:17
Postat av: Bastiansilje

hey pete, great website, thanks so much for all your hard work on building and maintaining the wimpole therapeutics site. also thank you for your contribution to the clinic s magazine. keep up the good work.

2010-04-27 @ 08:28:49
URL: http://bastiansilje.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits