Det hände sig en gång i Bro.

Idag har vi varit på det årliga stora glöggmyset hemma hos familjen Scheller i Bro. Det var lika roligt som alltid då familjen Scheller är en rolig familj med roliga egenskaper och egenheter. Tänk att jag en dag kanske får giftas in i den familjen. Erik och jag har ju vår deal, om vi är singlar vid 35 så ska vi gifta oss av praktiska skäl. Det är bara det att han är två år yngre än mig så jag vet inte från vems ålder vi räknar. I alla fall. Det åts massa julgodis, pratades om olika ämnen och jagades runt i huset. Så gick vi ut och hälsade på hundarna Lajka och Seppo. Rida på hästen Elof får jag ta någon annan gång.

Igår gick jag på stan i flera timmar med Viktor och hans systers familj, dvs hans syster, systersonen och lille Agnes. Hon är så himla härlig. Och fruktansvärt stark! Jag fick äran att mata henne (eller hmm, försöka smeta ut lite yoghurtaktigt runt munnen och hoppas att något når magen) och mamman hade fullt sjå med att hålla koll på alla prylar och pinaler runt omkring, för Agnes har starka nypor. Det var kul att hänga med Viktor för första gången på länge. Det märks att han måste få komma iväg snart. Från ön och få leva sitt liv. Jag beundrar verkligen honom för det han gjort... Kort resumé - När systerns man ramlade ner från taket och blev förlamad tog Viktor jobbet som deras nanny för att ta hand om lille Agnes, som föddes med det lilla extra kromosomet. Viktor lämnade det liv han hade byggt upp i Brighton, vännerna han skaffat där och en ashet spanjorska. Viktor är så inte den moderna människan som bara sätter sig själv i första rummet, han är urtypen av den riktigt uppoffrande sanna hjälten. Och jag har lyckan att få vara vän med honom.


   
Agnes är en glad liten skit. Viktor är nästintill småbarnspappa, han kan allt!

 
Här höll jag på att klappa Eriks lilla skägg.
Jag diggar Oskars t-shirt - When I woke up this morning I felt so gay.
Tyvärr finns inget bildbevis på min fina låtsasadoptivhalvlillasyster Hanna, för hon gillar inte när jag tar kort.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits