Vattenkran.

Gosh, jag gråter jämt när jag tittar på En annan del av Köping. Det är något som är så otroligt vackert över den dokumentärserien. Att livet är något så mycket mer än det jag lever. Tyvärr är det sista avsnittet nästa vecka. Hur ska jag klara mig då??? Utan Linda, Mats, Tobbe och de andra...

Helgen har varit påfrestande men ack så rolig. Jag och Oscar har lekt och busat med en massa härliga småländska småtjejer. Som tippat blev Oscar kung och alla tjejerna ville ha hans uppmärksamhet.
"Oscaaar, först var alla rädda för dig, men nu är alla kära i dig.." Tjejerna försökte febrilt få mig och Oscar att pussas. Vi retades med dom och låtsades missförstå allt dom sa. Till slut gjorde vi som dom sa och då blev det tyst i en nano-sekund. Sen fortsatte det, "Näää, nu ska ni pussas med ÖPPEN MUN!". Det gjorde vi inte.
"Oscar, du är den som alla är kära i, Ida, du är den roligaste..."
Senare på kvällen tittade vi på Melodifestivalen. Jag kunde tyvärr inte njuta som brukligt då tjejerna hellre ville leka spöken och skrika väldigt gällt.. När Tommy Nilsson sjöng sin låt sa Evelina, 9½ (mycket viktigt med den där ½)
- Synd att man inte kan spola över dom dåliga låtarna...
Senare på lördagkvällen när jag gått in och lagt mig på den uppblåsbara madrassen kom några av tjejerna in till mig. Vi pratade om allt från mina brösts storlek till cancer och död. Viktiga ämnen. Det är viktigt att prata och svara på barns frågor. Jag fick även in en moralkaka om att dom inte skulle börja raka benen för att man "ska" göra det, utan att man ska välja själv. Dom fick klappa mina "hej,jagharspelatbasketsedanåk4ochdåvarmantvungenattrakabenenannarsvar manäckligochnuärhårettjocktsomenryamatta"ben. Jag tror att det sa allt.
Ungar är ärliga. En av de livligaste tjejerna gav mig en komplimang för något (kommer inte ihåg vad för hennes replik efter det tog liksom över hela upplevelsen) tätt följt av "Du har inte ett så snyggt ansikte".
Ungjävlar.

Jag undrar om jag kommer få barn någon dag. Jag hoppas det. Det största och vackraste här i livet.

Kommentarer:
Postat av: Mam

Vackra, fina Ida,
Visst är det helt underbart med programmet En annan del av Köping, jag har inte missat ett enda avsnitt. Man blir glad av Lindas naturliga härliga skratt, jag vill gärna se fler program och se hur det går för Linda och Mats med kärleken. Så mycket vi har att lära av varandra vi människor.
Nu laddar vi för mommos födelsedag, Gunilla har kommit och imorgon kommer Håkan och Rasmus. Det blir fira på radion i Firarvärt, hoppas jag, det blir bild i tidningen, indisk middag på Village Tandoori och presenter, avslutas med kaffe och tårta härhemma.
Vi kramar mommo från alla barnbarnen.

Puss och kram från Mam

2007-02-05 @ 17:47:31
Postat av: (föredetta)grann-flickan

det är tur att du gillar barn, Ida, för alla barn verkar gilla dig tillbaka. varje gång jag ser dig tillsammans med ett så förundras jag över din förmåga att handskas med dom.

förövrigt känns det tryggt att veta att du förvarnar dom små-liven om vad som händer med rakade ben. Häromdagen när jag tittade ner och insåg att de mans-gorille-håriga benen jag såg faktiskt tillhörde mig, så önskade jag att nån talat om det för mig för några år sedan..

kram matilda

2007-02-05 @ 21:46:07

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits