Om att känna sig så liten.

Det är konstigt. Hur man kan känna sig så ensam fast man är omringad av vänner och uppskattning.

Jag vill inte bli för privat här. Men jag måste ventilera någonstans. Jag är dålig på det. Tycker att jag mest är i vägen för folk när jag ska berätta hur jag egentligen mår. Vill inte att någon ska bli tyngd av mina sanningar. Det är väl ett problem jag har som jag står öga mot öga mot varje gång det bryter ut .

Det här är inte nyttigt. Att leva ihop en helg i taget. Första dagen - nyförälskelse. Andra dagen - kärlek. Tredje dagen - Irritation och uppbrott.

Jag vet inte vad jag behöver. Vad det än är så får jag det inte nu.

"Det gör ont när verkligheten går sönder."

Vart jag än vrider och vänder mig ser jag kärleken och känner den. Det är så lätt för mig. Varför gör inte du det?

"Bara bara du och jag, måste skilda gå var dag, när alla andra får varann"

Jag har nog aldrig lämnat Göteborgs Centralastation så ledsen som idag.


Men jag älskar dig, socker.
Helgen har varit underbar. På lördagen gick vi i Slottsskogens djurpark och fascinerades av älg, kronhjort, pingviner, sälar och pelikaner. Det var kallt men väldigt fint. Massa barnfamiljer och vi. Ett sånt där par som man som singel vill avliva. Pussas och är gulliga. Kan inte släppa varandra.
På kvällen "jobbade" vi på Respekt på Järntorget. Några från min klass var utklädda för att det var Filmfestivalfest. Jag var någon slags filmstjärna med solbrillor size FET (tack Julia!!), sjal över huvudet och mycket boobies. Adam var allmänt bög. Och jävligt snygg i smink, han såg ut som assistenten Marc i Ugly Betty. Lena var Bonnie från Bonnie&Clyde. Tina var Lara Croft. Oscar - Charlie Chaplin. Christian - Joker. Andreas - Någon Jedi jag inte kan namnet på. Vidar - Nån arab jag inte kan namnet på. Vi hade i alla fall väldigt kul. Gratis drinkar och så gick jag och taffsade lite på Fares Fares. Eller, min karaktääär gjorde det, jaaag kan inte ställas till svars för det.. ; )

Så. Nu får jag le lite mellan tårarna.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

I mitt fönster är du aldrig i vägen.

2007-01-28 @ 21:28:50
Postat av: julia kombo

älskade vän... jag finns här för di precis som du finns för mig. en kram är ibland allt man behöver för att inse att man inte är själv... älska diii

2007-01-29 @ 10:50:14
Postat av: carbuncle

en tröstpuss på en tårblöt kind till världens finaste ida

Postat av: Mam

Min lilla Ida,
tänker på dig,känn att jag finns omkring dig.
Älskar dig så, du generösa fina unge.
Som jag alltid sagt, du är så fylld av godhet.

Varma kramar från mamma

2007-01-30 @ 14:00:39

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits