Sommar, sommar, sommar...

Ah. Några inköp har gjorts som gjort mig på ett materiellt sätt, lyckligare. En extern hårddisk på 320gb. Voff! Hon är så söt så, min lilla Maxtor, där hela mitt liv ska få plats. En ny kalender inför mitt Uppsalaår, sofistikerat grå men när man öppnar den står alla mina anteckningar och noteringar i massa härliga färger. Precis som jag! Jag ser grå och trist ut men inuti är det cirkus. Eller var det tvärtom? Så har jag unnat mig en cdskiva. Det har jag inte köpt på flera år. Det blev Salem Al Fakirs debut. Störtcharm säger jag! Man blir så glad!

Sen har jag lånat en ny bok. Ser mitt huvud tjockt ut i den här? av Randa Adbel-Fattah. "Amal är 16 år, muslim och bosatt i Australien. Hon har bestämt sig för att byta stil efter sommarlovet och komma till skolan med slöja. Ett beslut som får både jobbiga och komiska konsekvenser. En drastisk och direkt berättad historia om muslimska tjejer i västvärlden av den unga, debuterande författaren Randa Abdel-Fattah." Det är en enkelt skriven bok, det är trots allt en ungdomsbok men inte mindre viktig för det. Skön och viktig sommarläsning.

Igår gick vi ringmuren runt, familjen Wahlgren och paret Laurin (mommo och moffa) och så Stefan förstås. Det tar inte så lång tid och är inte så jobbigt ändå. Det var mysigt.

Ikväll är det beachfest i Fröjel. Jag längtar dit! Det var ett helt år sen sist! Hoppas på samma roliga folk.

Igår hann jag också med att tillsammans med Linnea gå på Raymond&Marias enda konsert i Sverige i sommar. Dom är så härligt opretantiösa och charmiga live. Det är enkelt och direkt. Precis som deras musik. Jag tackade bandet efteråt. Tredje gången gillt, en mysig spelning på Toftagården.

 
I: Hoppa ner nu, förgrümmade unge!!
P: Fuck off.


Raymond&Maria. Mysig scen, mysigt band.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits