Donnerpersonal.

Jag är nog den mest lyckligt lottade teaterpedagogen i världshistorien.

Tisdag och onsdag spenderades i lyx och mys på Sudersand på Fårö tillsammans med mina underbara blivande kollegor på Donnergymnasiet. Dom hade säsongsavslutning med två dagars lovebombing, feelgoodaktiviteter, fest och beach. Jag höll ett feelgoodpass med lite lekar och improövningar.
Jag hade varit helt sjukt nervös innan. Så nervös var det länge sen jag var. Så det blev inte mina bästa pass någonsin, men ändå får jag bara ryggdunkningar och skratt. Det måste vara för att det jag gör är så roligt i sig själv.
Att teater och lek är en välkommen och för gymnasielärare en härlig krydda. Eller så bör jag snarast lägga av med min prestationsångest som får mig att nästan kräkas.

Donner är verkligen speciellt. Det går inte att uppskatta det för mycket. En fantastiskt plats under solen. Och där ska jag få förverkliga visioner och jobba. Det känns som om jag ska vara där i evighet. Den som lever får se.. :)

Min mp3spelare har gjort revolt. Bajs. Jag som i ärlighetens namn tänkte dra en vända i skogen. Nu sket det sig.

Min myggbettsallergi är bara fånig nu. Jag har ett bett på baksidan av låret, det ser ut som ett extra knä. Så stort är det. Och kliar till tusen. OCH spänner och gör ont när jag går. Hydrokortison, I love you!

Wendelsberg känns läskigt avlägset nu. Men hur fan kan två år gå så fort?

Spelas just nu: Allt av Robyn, grym kvinna! Även Dikter på fel sätt av Raymond och Maria. Och John Mayers Neon. Summertime.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits