Om att läsa.

Den här sommaren har jag läst ut en bok hitills. Det är mycket för att vara mig. Jag har läst Svinalängorna av Susanna Alakoski - http://dagensbok.com/index.asp?id=2115. Och jag blir återigen militant mot den där samhälls och livsförstöraren Alkohol. Jag brinner av ilska och vill spotta ur mig vrede och slå, slå hårt på någon som kan personifiera det hatet jag känner. Inget barn ska behöva växa upp och inte känna igen sin mamma eller pappa. INGET! Eller höra hur dom bråkar och slåss. Inget barn behöver det!

Morr.

På bussen mellan Växjö och Oskarshamn igår (efter en långhelg hos min bästis Adam i Skåne) slog jag upp Bitterfittan av Maria Sveland - http://www.panorstedt.se/templates/norstedts/NorBook.aspx?id=44574. Och ännu en gång blir jag förbannad av text på papper. Alla bör göra sin mänskliga plikt och läsa Bitterfittan! Män och kvinnor.

Dubbelmorr.

Idag ska jag träffa Jenny och Livia en sväng på stan. Jag har inte sett henne ännu, det lilla livet Livia. Imorgon ska jag ut på Fårö med Donnergymnasiets lärarkår och hålla ett feelgoodpass på deras utbildningsdagar. Sova över och ha ytterligare ett feelgoodpass på onsdagen. På onsdagkväll är det UNFrajraj som jag hoppas att alla UNFgotlanders kommer på! PAARTEEY!

Midsommar... Who knows?

Och snart är det kongress... Och sen är det politikerveckan... Och sen är det TheArk SaharaHotnights BoKasperskonserten... Sen är det medeltidsveckan, med eller utan ny pjäs... Phu.

Saknar Göteborg litegrann. Julia, Supersushi, Wendelsbergarna... Spåvagnarna... Holmens marknad. Utflykter. Någon som har en extra biljett till Justin? Eller?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits