Inför lördag.

Jaha. Det ser ut att bli en skit-trist final i Melodifestivalen. Ballader som inte har DET och tråkig radiorock. Tråk tråk.

Andreas Johnson - A little bit of love
Jag sa nej till herr Tristson redan förra året. BORING! Han är onaturligt brun och har en stor mun. Nej säger jag. Ändå nynnar jag med. Sjukt.

Sonja Aldén - För att du finns
Hmm. Jag har diggat och dissat - vad tycker jag egentligen? Sonja har en bra röst och hon är galet vacker, jag gillade ju henne redan förra året med Etymon, när ingen annan gjorde det. I år verkar folk gilla henne.. Men jag undrar hurvida hon och Shirley lärde känna varandra genom samma sångpedagog eller nåt? Det är misstänkt likt vibrato..

Anna Book - Samba Sambero
Från den pissigaste deltävlingen kommer ett av de pissigaste bidragen. ÄRLIGT - deltävlingen i Jönköping borde aldrig ha ägt rum. REALLY!! Jag är så himla trött på Anna Book överhuvudtaget. Hon hade ABC, hon kommer aldrig komma till Ö...

Sebastian - When the night comes falling
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ, jag vill inte! Det här är minst lika tråkigt som Andreas Johnson. En säker sångare med vansinnigt fula kläder och en olagligt tråkig låt! LÅS IN HONOM!

Marie Lindberg - Trying to recall
Det var andakt i Scandinavium, kan det hända igen? Med lite skraltig röst, skelande ögon och ett så ärligt "jagärsåhimlagladattfåvarahär" tror jag många kommer vekna och rösta för den lilla människan vs. mastodonterna.

Måns Zelmerlöf - Cara Mia
Äntligen! En låt som jag aldrig tvekat på, en låt som satt vid första lyssningen. PRECIS OM EN SCHLAGER SKA VARA! Måns har ett fett med charmigt leende som kan ta honom hela vägen till Helsinki. Om det går som jag vill. GO GO GO MÅNS!

Tommy Nilsson - Jag tror på människan
OLAGLIGT! TILLKALLA POLIS! Inte ens Tommy som gjort tidernas bästa schlagerpowerballad - En dag - kan inte komma undan lagen i ett sånt här läge. Det här är straffbart!

Sanna Nielsen - Vågar du, vågar jag
Jag måste erkänna, den växer... Sannas klockrena och skolade stämma räddar detta försök till schlagerpekoral. Och smällarna mot slutet, med fyrverkeri och koreogafi... Ta mig fan, det är inte så illa ändå. Dock inte gjuten. Skickar vi henne till Helsingfors kan det gå hursomhelst, kanske Europa är svältfött på "riktig" schlager?

Sarah Dawn Finer - I remember love
En säker röst efter en annan. Tyvärr har Sarah lite för mycket konkurrens på balladfronten och det kan inte Sveriges bästa röst rädda. Ganska mysig låt och valet av kameravinkel är ett genidrag. Men tyvärr...

The Ark - The worrying kind
Vinnarna i Melodifestivalen 2007 heter The Ark. Om annat är det väldigt överraskande. Inte en av deras starkaste låtar men jävlar vilket party! Va fan, den skulle kunna vinna hela skiten! Dom är ju tydligen rätt stora utomlands.

Kommentarer:
Postat av: carbuncle

Skickar vi måns så kommer han att få tävla mot typ 5 andra "måns" som dessutom har "cara mia"-snacket som modersmål!

2007-03-05 @ 23:29:49
Postat av: Per

Håller med föregående Moa ;)
Ska du inte göra en lista på hur du hade velat att finalen sett ut? Eller har du inte ens 10 låtar i år som du tycker är bra? :P


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits