Inga bebisar än...

Jenny har inte fött ännu. Eller så gör hon det i denna sekund. Jag är väldigt nyfiken på vad det kan bli för en filur.
Och en annan hade gått några dagar över mens så denna morgon börjades med en rask promenad till Apoteket där jag köpte mig ett graviditetstest. Jag blir ju så nojig vid minsta lilla. Men nej, inge bebisar för mig på ett tag!! Har rubbats lite i menscykeln sen jag tog ut den onda spiralen. Så när som helst nu, har alla symptom för mens med kalla fingrar och fötter, svullen kropp och ett något grinigare humör.

Så. Helgen. David och jag hade hemmakurs i Uppsala, närmare bestämt Gunsta. På lördagen hade vi min bror Pers grupp, ett härligt gäng som avgudar varje steg min bror tar. Lördagkvällen spenderades på indisk restaurang och på studenthemmet Arken, där jag vill bo i höst. På söndagen hade vi de yngre tjejerna, ett pratglatt och livligt gäng som ställde tusen frågor om minsta lilla. Jag saknar inte yngre junisar. Men de är roliga i mindre doser.

Efter kursen åkte jag till Gävle, där jag hälsade på min pojkvän och hans föräldrar. Och såklart fågel Fenix. Det var lite läskigt i början när det när som helst kunde flaxa till så hade man en fågel på axeln. Men efter ett tag blev det mysigt när han satt och berättade små hemligheter i örat på en och putsade örat rent och fint. Inte lika fint när han kissade och bajsade på en. Men det gjorde inte så mycket.

Så. Idag är jag ledig. Ikväll är det Vårfest på skolan. Ska bli skojigt.

En av mina stora förälskelser i det här livet har skrivit en kommentar på bloggen. Den som reagerade kraftigast var min mamma. Hon hade ringt min bror och frågat "Har diu sett vem som har mejle ti Ida?? Johan Klintberg!! Men hion har inte svare!" Nu har jag svarat, fast via mail, bara så du vet, mamma.. : )

Nu ska jag ta och anmäla mig till Pedagogik A till hösten på Uppsala Universitet. Och studenthemmet Arken. Sen kanske jag borde ta och handla på Netto så jag har mat framöver.

Och på fredag kanske jag köper den där digitalkameran jag tänkt på så länge. Vart ska man gå? Var är dom bäst och mest prisvärda?

K-C and Jo Jo - All my life (högstadiegung sådär på en onsdag)


fenix 
Lite skeptisk, men mest mysigt. Mamma skulle avlida, hon är rädd för fåglar.

Kommentarer:
Postat av: Per

Haha, din latmask, du vet väl att Pedagogiska inst. ligger på Sturegatan också? ;)

Postat av: Jenny

Imorrn föder jag!

2007-03-22 @ 00:11:02
URL: http://leno.blogg.se
Postat av: carbuncle

Ja Ida, du behöver inte ens gå i två minuter för att komma till skolan. Din latmask! ;-)
http://www.konsumentguiden.se/Kamera-c-114.html

2007-03-22 @ 14:01:31
URL: http://carbuncle.blogg.se
Postat av: carbuncle

http://alatest.se/?gclid=CIWo6cC4iIsCFQbllAodDh8IGg

2007-03-22 @ 14:02:07

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits