Ömma tår.

Okej. Klockan var mycket och jag var trött. Men ibland måste jag tillåta mig själv att spotta galla, ni som känner mig vet att jag ständigt är hög på livet, lycklig och öppensinnad. Den mesta tiden är jag en väldigt liberal nykterist som tror på ett fritt val. Men ibland, inte allt för ofta, max 3 gånger om året, är jag inte det och hatar alkoholen och allt den förstör och blir militant. Det liksom svämmar över. Allt den gör med människor, jag som älskar människor av alla slag, åldrar och kulturer - jag hatar det när jag tänker på hur vacker och väsentligt mindre ondskefull den här världen skulle vara.

Tänk om alla 250 000 barn till missbrukare i Sverige skulle få leva i ett tryggt hem där dom känner igen sin mamma och sin pappa, tänk om vi kunde lägga 100 miljarder/år på vettigare saker än alkoholkostnader (allt ifrån sjukdagar pga bakfylla till alkoholrelaterade trafikolyckor), tänk om vi kunde hjälpa u-länderna upp istället för att sänka och supa ner dom med denna vidriga alkoholreklam som inte verkar ha några restriktiv alls?

För jag tror på det där om att rädda världen. Och jag tror att det börjar med en själv.

I'm starting with the man in the mirror, I'm asking him to change his ways. And no message could have been any clearer - If you wanna make the world a better place take a look at yourself and then make that change. /Michael J.

Och du som var anonym i inlägget får gärna ge dig till känna. Annars förklarar jag dig härmed som riks-fegis.. : )

Kommentarer:
Postat av: chuliii

jag vet vad du tycker, och du vet att ja mer än andra respekterar DIG och dina åsikter. men jag är jag, dom är dom - och som sagt redan, alla får ju leva som dom vill. oavsett sexuell läggning, matvanor eller träningsvanor. alkohol förstör JA. men det gör även religion och mass media med dess vansinne för unga med hur man ska leva och va... vet inte vad som är värst, att få som du reagerar el att så få reagerar på att folk reagerar... hmmm haja ni?? el du snarare älskade vän.
love u. för den du är och ingen annan. //
julia (nykter...just nu iaf hahahaha ;))

2007-03-24 @ 15:02:39
Postat av: carbuncle

Det är ju bara Sverige som har "Du är väl inte den som är den?"- inställningen också. Men för att generalisera, så verkar ju alla idioter i det här landet inbilla sig att det är något internationellt påfund så att de kan vara ett asshole mot såna som inte vill dricka.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits