Om att vara alldeles för trött.

Så. Då var den värsta stressen över skulle man kunna tro. Jag hoppas det. Igår satt jag i biljettluckan som jag iordninggjort och fått att fungera, hoppas jag. Det var en kalasig premiär på vår Teaterfestival! http://www.wendelsteater.se - 3:ornas Trettondagsafton gav premiären en stjärnglans av sällan skådat slag. Sedan åt vi glass i massor. Men jag kunde inte riktigt njuta, jag hade en biljettkassa att räkna och biljetter att fixa. Panik för att hinna med bussen. Men det gjorde jag och nu hoppas jag att min nedskrivna hjälplista "Biljettlucka for dummies" kommer hjälpa de som ska sitta i kassan resten av veckan. Puh.
MEN... I all panik igår fick jag för mig att första föreställningen började 11 idag så jag sms:ade Stefan och bad honom att låsa upp kassaskåpet vid 10:30. Jag till och med ringde honom för att se till att han vaknat. 10:34 fick jag ett kort sms av Stefan. "Första föreställningen går 14, inte 11..." Jag ville avlida. Stackars Stefan. Fan också.

Jag bara ställer till det hela tiden. Om det inte hade varit för att jag har ett visst ansvar att dyka upp i farspremiären på söndag som skådespelare hade jag gärna grävt ner mig, kastat bort nyckeln och allt det där. Bläkorv som Amanda skulle ha sagt.

MEN... Denna helg är inte bara kräkmedel och sömnlöshet, det är också en tjejgängshelg!! Maria, Emma och Elena sov alla här i natt, till min och Julias största förtjusning. Traditionsenligt ska vi se Eurovisionfinalen och Linnea tillkommer när klockan slagit 21 och schlaget har börjat. Elena ska idag springa Göteborgsvarvet, den stollen. Nu är flickorna på bolaget medan jag stannade hemma. Snart ska vi ut på stan och senare Liseberg. Det är nog bättre att jag hänger med dom på roligheter än att djupdyka i min säng i några timmar för grubblerier.  

Så. Premiär på söndag, kom kom kom... Eller, kom på onsdag istället, klockan 20, då är det typ bara min familj som har bokat. Kom och sympatiskratta, eller, skratta på riktigt istället. Kom och skratta från magen... : )

Kommentarer:
Postat av: Isak

Tack för i natt. Det har varit underbart. Det lovar gott, om framtiden... Hade jag vetat vilka tallanger du satt på, så hade jag bokat dig för intimumgänge tidigare. Mm...
Much love... Din "tiger"

Postat av: raukan

Haha, men Isak då! Min mamma läser faktiskt den här bloggen!! :D

2007-05-13 @ 09:41:05
URL: http://raukan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits