Pappa Pia!

Oh my lord, vilken show! Mamma Mia levde upp till alla förväntningar.. En enkel story som ändå kändes spännande och engagerande. Och vilka sångprestationer.. Gunilla och Nina var magiska, och vem hade trott att den tokiga grannen från Svensson, Svensson samt onda Carl från Rederiet kunde sjunga? Man blev ju sjukt sugen på att bli musikalartist... Tyvärr har jag ingen chans med min fysiska förutsättningar eller instabila sångröst. Det tycker jag är pisstrist. Jag har inget musikalutseende och så funkar den världen och jag förstår det. Men tänk om... En dag... : )
Satt lite för nära dock, rad 7 på parkett... Rekommenderar att sitta nästa nivå upp. Och jag har märkt att man blir lite yrkesskadad när man tittar på vad Gunilla Backman använder för röstteknik eller statisters rörelseschema... : )
Grädden på moset, efter stående ovationer hela finalen, var en liten skäggig upphovsman. Jubel. Benny. Taket lyfter. Även insläppet till Scandinavium andades premiär. Specialingång, röd matta, tvkameror, journalister, fotografer, 200 kr rakt i handen på KappAhl... Helt klart värt att gå även i denna stressens tid.

Idag har jag sovmorgon till 13. Ni som känner mig vet att jag är dålig på att sova länge. Så jag kopplar av med att skriva blogg, pyssla lite i hemmet och ska dra mig ut till skolan lite tidigare för att producentfixa lite...
Ikväll smäller det. Semifinal i Eurovision. Jag har mina favoriter, några kommer göra mig besviken och några spränga förväntningar åt alla håll och kanter. Lyssnar igenom låtarna ännu en gång och tippar lite...
Serbiens bidrag är en av de bästa låtarna i Eurovisionhistorien. Så tycker jag.

Har börjat prata allt oftare med Miguel på telefon. Tänk att vi har chattat i flera år.. Spännande att det är först nu vi har börjat prata i riktiga livet. Vi funderar även på att ses. Så en utflykt till Lund när allt har lugnat ner sig? Det tror jag skulle göra gott.

Vaknar med lite ont i magen. Snart är det värsta över... Premiärnerver och en massa andra oroligheter.

Kommentarer:
Postat av: carbuncle

Kommer du ner till ön under kristi himmelsfärd? puss på bästa musikalidan

Postat av: isak

Ibland är väntan smärtsammare en akten...

2007-05-12 @ 00:22:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits