Mousse T - Horny

En gammal klassiker! Men tankarna går osökt till Rallygängets Fånig. Introt svänger fritösfett!

Har en gammal högstadieflamma som försöker byta relationsinfo på mig på facebook - igen. Jag började med att föreslå nåt i stil med att vi hängde ihop, ett bra tag (6 månader var mycket på högstadiet!) och att vi gjorde slut för att sen komma överens ändå. Det nekade han. Det blev "You dated" kort och gott. Well, tänkte jag, högstadiet kanske inte räknas så seriöst för somliga, jag vet att jag tog det på dödligt allvar iallafall. Vi har nu haft relationsstatusen "You dated" i månader tills idag, då han föreslår ett byte till "You know this person through a friend". What?? Det gör vi inte alls, inte vad jag minns. Jag minns att vi chattade på tjelvar (Gotlands lokala skoldatanätverk) och att han var den snyggaste brunetten jag någonsin sett (snyggaste blondinen kom i sjuan, jag minns den lidelsen och jag minns VÅGAdiskot när han klev fram till mig - efter att ha chattat på tjelvar i några veckor, eh, tjelvar fungerade som en mobbning och dejtingservice  - och kramade om mig framför alla snygga tjejer och hela världen stannade. Han hade en vit FILAtjocktröja, postmodent tajta jeans och skitstora vita gympaskor som man hade då, jag hade en svart FILAt-shirt, baggyjeans och enorma vagabondgympaskor som jag hade trånat efter hur länge som helst... Efter att ha suttit ner intervallat med att gå runt och stoltsera hand i hand sa han, för att göra denna filmsekvens från mitt tonårsliv ännu mer romantiskt: "Hur länge ska man behöva vänta på en puss då?" Jag dog. Oj, detta håller på att bli ett världsrekord i sidospår/parantes. I better stop... now.) I alla fall! Tillbaka till brunetten, jag undar om han skäms för att ha varit ihop med mig - vilket känns otroligt barnsligt när det handlar om 7 år sen! - eller om han inte vill hänga ut sin "status" med vänner och bekanta till internets förfogande. Då tittade jag i hans vännerlista, jodå, det finns kvinns han visst kan erkänna sin status med... Dock ingen från den perioden. Come on, jag var ju din första flickvän! Innan mig var du på tok för blyg för nånting! Det slår mig nu att jag har varit mångas första flickvän.

Tenta: Jodå, jag svarade på alla frågor, är inte hundra nöjd, kände att jag borde ha pluggat liiite mer i alla fall. Men godkänt hoppas jag på! Om inte annat så kan man alltid göra omtenta! TJOHO!

Veckorevyn: Sms dimper ner och innefattar oftast orden "bra", "snygg" och "stolt". Jag önskar bara att jag hade varit lite modigare och valt något färgstarkt plagg istället för de säkra korten svart och grått. Tråkigt!

Röstbanken: I morse (suck... har gått upp tidigt sedan i måndags, helt slut) åkte jag ut till Boländerna och till studion. Han jag haft kontakt med var mycket trevlig och visade mig runt i huset. Fick en mugg the och ett papper med lite olika texter på. Det var en klassisk fredagsmorgon och killarna i studion var fnissiga. Det smittade av sig in i båset där jag höll till. På med lurarna, nu kör vi! Första texten skulle jag läsa normalt, det kändes bra. Lite avgrundsläbbigt att höra sin egen röst - med så pass bra kvalité att man faktiskt kan höra hur man låter på riktigt och inte sådär amatörmässigt "burkigt". Sedan var det en till text som jag läste normalt, efter det fick jag läsa samma text igen men denna gång lite hemlighetsfullt, som en spökhistoria. Text 3 började i stil med Ack, lilla grodan och skulle läsas hurtigt/glatt/käckt. Det är ju jag i tre ord! Jag lät som en gammal sportskommentator på radio. Sen var det dialekt, reciterade ur Vardagsveisu, men det var liiite för oförståeligt för grabbarna så det fick bli text 2 fast med slightly överdriven gotländska. Sen var det engelska, det gick förvånansvärt bra tycker jag. Svårt att komma in i men det gick. Sen... piinsaamt.. sång. GAAH, man ska ALLTID ha en sång beredd att riva av, oavsett sammanhang! För mig blev det idag en falsk Blinka lilla stjärna. Snälla, alla ni som läser, för min skull - gör aldrig om mitt misstag! Så var inspelningen slut och nu är det bara att vänta för att se om det dyker upp något röstjobb någon gång.

    
Några av Idas många ansikten. And there is more where that came from...

Kommentarer:
Postat av: Moa

Men jag gör inte heller så, skriver "we hooked up" eller nåt sånt på folk. Det blir ju lite pinsamt, med Amanda, Axel och Axels familj som figurerar runt på facebook...

Har du sett vad jag och Axel har satt för relation? =)

Postat av: jenny

Vilken snygg nykterist det var i veckorevyn som jag KÖPTE idag! Det gjorde ONT att bidraga med pengar till denna tidning, men med tanke på den snygga nykteristen som fanns i den så var det värt det! Du är så cool Ida wahlgren! puss å kram

2007-11-04 @ 22:04:15
URL: http://leno.blogg.se
Postat av: towe

vem? vem? facebook-killen alltså. Är det V? Eller var det tidigare?

2007-11-11 @ 15:21:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits