Pedagogik och makt.

Nu har jag gått in i min tredje delkurs. Pedagogik och makt. Det ska bli mycket genus och debatt. Forskaren som undervisar är skön. Hon skämtar mycket och sitter lite halvsäckigt avslappnat coolt vid sin powerpoint.

Spännande möte med Cavalli på H&M. Undrar om den där guldstassen gick åt som smör i solsken? Jag vill nog bara ta lite på den, feel the gold.

Igår blev jag stoppad av en gubbe på cykel när jag skulle till ILU.
- Ursäkta mig, jag måste bara säga...
- Ja, säg du?
- Du har en så väldigt fin kappa! Ni kvinnor idag, ni har så fina kläder!
Så cyklade han vidare och lämnade mig med ett leende på läpparna. Jag hade på mig mitt fynd från Romateatern (nej, det är inte en mantel), en slags grön tweedkavajaktiv sak. I lööv it. Undrar vilken produktion den varit med i... OCH PÅ TAL OM ROMATEATERN, ni har väl hört skandalen???? Jag brukar inte beskriva mig själv som konservativ men nu får det fan vara nog - Romateatern ska INTE köra Shakespeare i sommar! NÄH, man "testar ett nytt grepp" och ska spela Gogols Revisorn. Min värld och min sommarbild rämnar.

PLUS att Visby IF Gute har bytt namn till FC Gute. JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR av skam!

Det går bra på dansen. Det känns att träning ger resultat. Nu har vi 4 gånger kvar, vi dansar till en instrumental version av Christina Millians Am to pm. Idag ska jag och Mi träna lite extra. SKÖNT.

Läsa lite kurslitteratur, tvätta, dansa, åka till Boländerna (IKEA, Rusta, Intersport, Elgiganten, you name it..) för att börja handla lite julklappar... Jag längtar till juuuuul!!


Söndagsfika på Arken, vi disskuterar om vilka av oss som levde samtidigt som Palme levde.
Ida - Jag levde ju, för jag är född 85...
Tjej - Jag vet inte, jag är född 86 men i vilken månad dog han?
Tjej 2 - Var det inte februari?
Ida *retas* - Hur gammal var du då, Gabriel?? (Gabriel fyller "jämnt" nästa år, till hans stora förtret)
Gabriel - Jag var där...

tystnad

Gabriel - Alltså.. eeerhm.. hehe. Jag var i Stockholm då...

Kommentarer:
Postat av: u

Du är utmanad!

Här är reglerna :
1. Länka till den som utmanat dig.
2. Berätta 7 sanningar om dig själv.
3. Utmana 5 personer i slutet av ditt inlägg.
4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat

haha :P


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits