Idag: Plugga. Imorgon: Tenta.

Jag känner mig cool med tentan imorgon. Har pluggat heldagar måndag, tisdag och onsdag. Nu står hjärnan på "overload" och jag ska inte ägna någon längre tid till det. Hoppas det sitter kvar någon dom helst kunskap imorgon klockan 8 till 13 då den ska skrivas. Min första salstenta.

Mina föräldrar har varit här i några dagar, det resulterade i att jag inte lagat någon mat sedan i söndags. Lyx lyx! Vi har besökt min biologiska morfars grav, ätit gott, hängt på Arken - gått på söndagsfikat och sett på Catch me if you can på Arkens stora duk och så var dom på Benny Andersons Orkester i Globen i fredags. Avundsjuk!!

Det är en sak jag inte fattar... Hur har kommunen råd att ha en ständig lövblåsare i Luthagen??? Jag svär, minst två gånger om dagen är han här och blåser löv! Stackars min bror som bor på bottenvåningen. Han för ett jävla liv!! Jag kan inte ha min franskabalkongdörr öppen för att det är så jobbigt ljud. Ja ja, det kunde ha varit värre.

Nu ska jag kunna pedagogikens historia från medeltiden till dagens. Har precis skrivit lite om borgarnas nya förslag att återinföra de 3 gymnasieskolorna. 1) Teoretisk examen - förberedande på högskolestudier. 2) Yrkesexamen - fördjupande yrkeskunskaper. 3) Lärlingsprogram - lära sig yrke på arbetsplats. Vad tycker ni om det förslaget?? För och nackdelar? Det är sånt jag pluggar om... :)

Snart är det juuul... Längtar efter den gotländska vinternatten. Och myyyset.

Imorgon kommer nya numret av Veckorevyn ut. Jag har hört att en skitsnygg nykterist är med i den. Lookilooki... Hoppas att jag inte gjort någon groda eller rent av farit med osanning om något. Det skulle vara jobbigt.

oanständig, något lögnaktig reklam
KÖP VECKOREVYN IMORGON! SNYGG NYKTERIST POSERAR ENDAST IFÖRD ETT PAR LUISVITTONHANDSKAR!
(I nästa nummer sväljer samma nykterist  Ebba von Sydow hel, för hon är så liten och chiiick)

IKVÄLL är det säsongsstart på Ugly Betty! Jag missade massa avsnitt halva förra säsongen men jag hoppas det inte kommer påverka min upplevelse ikväll. I löööööv Ugly Betty! Det är fartfyllt, färger, karaktärsskådespeleri och mode! What not to love?

Senare uppdatering: NEEEJ, det var ju Ugly Betty igååår!!!! FAAAN!!!


 
Morfars grav och mitt studiesystem. Och ja, det är Whitney på datorn.
I-I-I WANNA DANCE WITH SOMEBODEEEYYYY!

Kommentarer:
Postat av: Sussie

Gällande ditt inlägg 14 september 2005:Vilken skyddsutrustning använder du i disken?

2007-10-31 @ 16:38:00
Postat av: sanne

Jag vaknade idag av att lövblåsaren i Gränby lät. Och faaan vad jag blev sur, jag hatar att vakna av dom där förbannande lövblåsarna. ;)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits