Livet som Fru Blå och Gösta Ekman.

Idag har jag en klumpig dag. Jag går in i väggar och tappar saker. En riktig Papphammardag. Snubbel snubbel, hoppsan, hejsan... Crash boom bang. På tal om Gösta, såg Sopor med Per för någon dag sen. Gösta Ekman, vilken lirare. Han måste ha tusen blåmärken och hundra brutna ben i kroppen, den gubben. Ungefär som Rickard i min klass på Wendelsberg. I miss Conny Blom and all the others!

Här händer grejer. I lördags var det reccefest i huset och temat var Cluedo. Wow, tänke jag, nu ska jag vara ambitiös med min kostym. Så jag sprang på Myrornas om vartannat och hittade till slut en hel outfit för Fru Blå, blå 80talsfirmafestdress, blåa naglar och blått blingbling på fingrarna. När jag sedan kommer till festen, helt blå (tänk inte RobinsonRobban!) så var det självklart bara jag som klätt ut mig. Tydligen är inte det tradition att klä ut sig på husets fester. Jag kände mig nästan som Bridget Jones i sin bunnykreation, men bara nästan. Jag hade en trevlig kväll i alla fall. Reccespexet gick över förväntan. Eller, det fanns väl ingen direkt förväntan... Vi gjorde Rödluvan och Vargen, när vi kört igenom den en gång så fick publiken välja genre. Det blev romantiska komedi, hårdkokt action och pedagogiskt barnprogram. Mina tre favoriter! Vilket flyt! Folk i huset tyckte det var roligt att vi gjorde någonting överhuvudtaget och att vi vågade oss på något så läskigt som impro. Reccar rockar! :)

Tiden går och vi med den. Pjäsen har jag sneglat lite mer på nu. Ska bara bli av med min tenta om en vecka, sen kan jag nog skriva lite mer. Om jag inte behöver göra en omtenta vill säga. Men jag är taggad inför sommaren, det kommer bli jävligt bra känner jag. Jag tror på mig själv mer nu, att jag faktiskt har något att berätta.

Hemlängtaaan...

Mamma och pappa kommer hit i helgen och Per åker till England en månad på söndag.

Nu ska jag tvätta klart och läsa lite pedagogikhistoria.


        

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits