BAJS.

Idag fick jag min första hemtenta. Jag vill dö.

Kommer inte ha tid att göra den ordentligt så jag helt sonika skiter i den. Jag skiter ganska mycket i om jag inte blir godkänd. Vilket jag inte kommer bli om jag inte lämnar in den.

I was not meant to be an universitetsråtta.

Jag lever loppan istället, läser det jag vill, pluggar vid motivation (vilket mycket sällan infinner sig), träffar nytt och gammalt folk, skrattar, leker med Tysk och Kung, dansar street med Mi, utforskar staden med långa dagliga och nattliga promenader, spelar innebandy med Arkenfolket, jobbar ideellt, shoppar snygga kläder, skriver manus, har barnteatergrupp... Det ger mig så mycket mer än att gå och ha ångest jämt och ständigt för att man ska förstå en massa högtravande och högt flygande blajblaj som går att förklara på ett betydligt enklare och mer lättillgängligt språk.

Näeh, jag skiter i det och befriar mig från ångesten! Tjoho!

Jag får väl skriva min omtenta när jag är 63 och har tid, lust och motivation på en och samma gång.

Kommentarer:
Postat av: IKMK

Men du, det här tar vi å styr upp. Jag har det slappt just nu.

Postat av: Jobjörn

Men... pengar då?

2007-09-27 @ 15:56:54
URL: http://job.bliglad.com/blog/
Postat av: c

Det kanske låter helt sjukt nu, men du räddade min dag lite grann. Sitter med ångest upp till armbågarna för en jävla hemtenta. Tack för peppen inför omtenta! kram! :)

2007-09-27 @ 16:50:12
Postat av: Jesper

Det är bättre att lämna in en kass hemtenta än ingen alls. Då kan du kanske få komplettera och slipper skriva en helt ny.

2007-09-27 @ 17:29:39
URL: http://stormklockan.wordpress.com
Postat av: Moa

Men om du inte gör hemtentan = inga poäng = inget CSN och då blir du ÅTERBETALNINGSSKYLDING samt får inget CSN till nästa termin/nästa gång du pluggar på universitet om du inte tagit tillräckligt med poäng den här terminen!
Welcome to university!

2007-09-28 @ 23:23:42
URL: http://carbuncle.blogg.se
Postat av: sanne

Fan, jag gillar din installning. Dock kan inte jag riktigt anvanda den nu, jag har ju da ett och ett halvt ar tills studenten, skulle ju vara kul med bra betyg. Men, fortsatt sa, det finns mycket annat i livet an plugg!

2007-09-29 @ 21:42:41
URL: http://pearl.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits