Dave Stewart.

Min gamla polare. Ni vet, den rödlätta skotten som sitter och spelar gitarr på Drottninggatan i Stocholm, lirade på Doreen 21:30 igår. Jag blir helt varm i hjärtat. Och stolt. Över att jag är hans vän. Men mest av allt går vår konversation ut på att han vill ha mig i säng, det gamla snusket.. :D Well, can't blame him for trying. Kolla klippet på svt.se - klippet från 08-04-24. Han lirar på slutet. Och ställer skåpet där det ska stå. Han är fantastisk. Idag ska jag till Stockholm och krama om honom. Och be om Breakfast at Tiffanys. Min favorit.

Jag minns vårt första möte.  Det var alla hjärtans dag 2004. Jag gjorde praktik på SVT. Jag gick på Drottninggatan och längtade efter Albin. Överallt pryddes gatan av hjärtan och annan kommersiell skit. Då stannade plötsligt tiden. Hans stämma bröt igenom bruset och folkmassan. Tiden stod verkligen still. Jag kunde bara stå där och höra honom, se honom. Efter några låtar så började vi prata. Och han bjöd mig på fika. Försökte lära mig spela gitarr (dött lopp, everybody, dött lopp) och skämtade om att han var så tät men inte ville se rik ut.

Han måste spela One på mitt bröllop. Då är allt ultimat. Brud eller brudgum kan vi skita i, så länge Dave spelar.

Och om jag skulle dö ung, så vill jag att Dave ska spela på min begravning. Jag vill ha Daves röst att ackompanjera de stora stunderna i mitt liv.

Kommentarer:
Postat av: Fia

Ja du, han var ju typ sjukt bra på att sjunga och spela. han vill jag se mer av!

Postat av: Rickehardrock (Rianna)

Varför ska du ta bort din blogg när du börjar vara lärare eller vad det nu e du ska bli, den är ju sjukt underhållande ju. Mest att se sig själv gnugga näsa med en som jag knappt kände från början. Haha, skoja, men du, kan inte du kopiera all text och sätta ihop till en sorts dagbok och skicka till mig?

2008-06-18 @ 17:29:46
URL: http://rickehardrock.blogg.se/
Postat av: Rickehardrock

Det skulle vara kul.

2008-06-18 @ 17:31:11
URL: http://rickehardrock.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits