Hemme pa öin.

Så bytte man solsken och ett Uppsala i vårkänslor till ett ruggande, duggande och kallt Visby. Vad smidigt det är ändå, tåg till Arlanda, standbyebiljett och så tjoff - så kramar man pappa på Visby flygplats som står beredd med en matlåda i handen. Skönt att bli serverad... :)
Dagen ska ägnas åt lite plugg, sen föreslog pappa att vi skulle ut och äta ikväll för att mamma är i Göteborg. Senare hänga med UNF och leka Maffia! Världens bästa lek! Imorgon ska jag på Jonas Gardell, det är därför jag åkt hem. Rad 2. Undrar om man kommer bli utsatt. I bästa fall sedd. Jag vill bli sedd av Jonas Gardell igen. En gång var jag på hans boksignering av boken Om Gud. Då fick jag se honom i verkliga livet, så nära. Jag fick röra vid honom, posera stelt och nervöst med honom på ett foto. Nu låter jag som 14 år i värsta Backstreet Boyshypen, men det blir en bekräftelse på att min frälsare finns på riktigt. Min frälsare Jonas Gardell. Förhoppningarna kunde inte vara högre inför imorgon.

Nu borde jag plugga lite. Ska hålla argumenterande tal på tisdag och lämna in ett PM samma dag. Jag är iskall om fingrarna av stress men jag känner att jag har läget under kontroll. Det är när spänningarna når öronen som jag vet att jag är ute på hal is.

Jag tror jag har blivit för cynisk för att bli kär igen. Prove me wrong, please. Jag vill inte leva så.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits