Jag kände honom inte.

Jag hade sett honom i flera sammanhang och tänkt "där går en driftig och social snubbe". Han har tagit livet av sig. Han var ämbetsman på Snerkes nation och syntes i många andra sammanhang. Jag hade lagt märke till han, just för att han var överallt och gjorde saker. Jag växlade inte ett ord med honom, men jag är ändå berörd. Vad får en människa att må så dåligt att det bara finns en enda sak att göra?

Imorgon får min morfar en pacemaker. Hans kommentar när han fick veta att han skulle få en sådan var "Då kumma ja ju bli ung igen!".

Våra kids i Gunsta är för roliga. Jag rekommenderar alla att ha barngrupper, det ger så mycket! En skum upplevelse ägde rum när Per och jag skulle gå till våra cyklar för att ta oss hem tidigare ikväll. På centralstationen kommer en kvinna gåendes mot oss. Hon är barfota i sina röda foppatofflor, en bit över övervikt, mjukiskläder och stripigt hår. Hon stannar oss och frågar min bror - Vill du ha lite roligt ikväll? Min brors artighetsmuskel räddar honom och han säger "Nej, tack". Vi skrattade ända fram till cyklarna. Är det så man ska göra alltså?

Jag drömmer varje natt och vaknar lite orolig. Stressfinnar på ryggen. Det är inte värt det.

Jag tvivlade i några dagar på min unika person. Men jag kom över det.

Kommentarer:
Postat av: Peter Andersson

Ah, jag tror jag vet vem du pratar om, det beryktades att det hade att göra med olika saker. Kram!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits