Att känna stort.

Min kanske bästa och värsta egenskap är min tillgång och kontakt med känslor. Mina känslor inför de andra människorna i det här livet. Jag borde bry mig mer om mig själv och inte lägga ner hela mig så mycket i andra människor. Ensam är stark heter det och just nu är jag så trött. Trött på att ge av mig själv. Trött på mina stora känslor.

Trött på mitt stora ego. Egot som byggts av åratal av "Du är så speciell", "Ida är något alldeles särskilt, hon skiljer sig från mängden" och "Du kommer förändra världen". Ett ego jag inte orkar bära.  Alla är väl för fan unika. Och jag hatar att inte vara någon. Så är det ju. Det där egot kommer jag få fortsätta bära.

Jag vill bara känna känslan av att jag är vald.

Nu är det slutsnackat om denna sörja. Jag blir ju alltid dramaqueen efter klockan 22.. :)
Söndagen har haft tre highlights. Besök av Julia och Elena. Dansrep med musikalen. Emil Jensenkonsert. Jag vill gifta mig med Emil Jensen. Då skulle allt vara så mycket enklare.



   
   
Mina vackra vänner Julia och Elena i vacker decembersol.

Kommentarer:
Postat av: Micke

Hörru Racuh! Två simpla ting har jag att förtälja. Det första är att ensam ÄR stark, och därefter ska man leva. Det andra är att du är speciell, sedan är det väl upp till dig om du vill förändra världen. Om du inte vill det, så kan du få åka i baksätet med mig och se andra förändra världen åt oss. Är ganska nöjd med att vara åskådare i detta fall. Ses snart!

Postat av: julia

oj va snygg ja är på korten...host

verkligen....

du är unik ida. men känn inte press för det. Det är ju den DU är och inte något du jobbar på att vara. det är som det där med namn vi prata om här om dagen. du är född att va Ida, likaväl som du är född unik och med den där sprakande stjärnorna i dina ögon.. jag VET detta för jag har kännt dig så länge att det är oförskämt att inte berätta sanningen om dig :)sen är de en annan sak att man har sina dalar... när allt har varit på topp så brukar en dopp komma :) och det är naturligt liksom. men va fan, du vet hur älska du är och du vet va du kan! varför hyckla?? jag älskar dig, för att du är du och för att du ÄR unik, cool och jäkligt BRA VÄN! men du får precis som oss andra med deppa och va nere, det är inget fel med det....

me all min kärlek.

//jooools med den bleka fejjan!

2008-12-15 @ 11:06:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits