En julavslutning.

Donnergymnasiet bjöd eleverna på sedvanlig session i kyrkan och lärarspex. En mysig dag med väl valda ord och kärlek, dålig humor och fula kläder. Som final på spexet drog Björn av Oh helga natt med lärarkåren som kör. Oh helga Björn. I Körslagets sammetskåpor och inga hämningar, vare sig röstmässigt eller i agerande. Vi spädde på ryktet om Donnergymnasiet som sekt när lärare föll ihop av Björndyrkan och skrek AMEN!!



Julgransklänningen blev "dagens outfit". Jag tränar på såna poser jag sett på internet.

  
Det här är hockeyMickebögman som jag pratat så gott om!
Min hockeybror, kroggentleman och bollplank.
Micke Öhman, när jag vill vara mig själv för en stund.

  
Vi bjöd musikteatereleverna på ett litet svar på Kontur. Genom ett dansant nummer från musikalen.
Jag är blå och har samma frisyr som min mamma när hon gifte sig med min pappa.


Vi har fyra Micke i personalen. De bildade Mike and the Microwaves.


Ja. Jag är lite lätt sugen på ett krull of my own! På riktigt!
Vad tror ni? :)

Och såklart finns Kontorsbidraget på youtube! Och vad jag kämpar med min peruk!
http://www.youtube.com/watch?v=a-RP1gHrE7U
Jag hoppas mina elever kände den kärlek vi försökte ge dom.

Kommentarer:
Postat av: jools

2008-12-19 @ 19:22:40
Postat av: jools

ja tycker du och den där mickekillen kan bli kära!! ni skulle va ett sött donnerpar och eleverna skulle ni kunna adoptera och sätta upp spex å grejer som familjen von trapp...

ååå vilken vacker bild ja fick framför mig!!

"the sound of musiiiiiiic" ... å så kommer du trippandes me alla donner barn med den där micke i handen... tralalalalalal!!

2008-12-19 @ 19:24:23
Postat av: Micke

Klart du ska ha krull! Mer "fro" åt folket. Jag hade min i början av 2000-talet under min tid som ung rebell!

Postat av: Julia

men va mysigt att de alltså kanske finna hopp om en von trapp familj dårå... är detta något du har berättat för den där micke ida eller är de så att du håller de hemligt å smider planerna så länge de går :)

2008-12-21 @ 20:09:39

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits