Kalas och kalasutgång. Och nåra som var lite kalas.

Istället för att gå på Klubb Kaka på fredagkvällen stannade jag hemma och bakade kakor. Enligt mamma är eldprovet att baka sin första sockerkaka. Så sa hon att den första sockerkakan i regel blir misslyckad. Jag lyckades med både första och andra, plus frostingen ovanpå och hallongrottorna och marängdajmhallontårtan. Så var det lördag och gästerna kom. Mamma och pappa, Amanda, familjen Scheller, Micke&Madde, Julia och Isabel. Fler än så får jag nog inte plats med. Det var en mycket mysig tillställning med centrum kring min soffa i mitt 70talsflirtiga vardagsrum. Och mina bakverk gick att äta.

På kvällen fick jag en förfrågan från hockeyMickeBögmans helgsbesökare hockeyMicke (ni förstår att det är som upplagt för förvirring) att följa med dessa nobla herrar till Munken. Sagt och gjort, mot Munken! Hade en lagom trevlig kväll med Micke och Micke. Munken var inte trist men samtidigt ingen större hit denna kväll. En lagom-kväll i mellanmjölkslandet. Jag blev lagom skenfull, dansade mycket och skrattade åt herrarna som skrattade dom med. Speciellt när Micke blev arg på garderobskön runt 02:14 och utbrast på någon dialekt jag inte visste fanns "Det är bara en massa jävla böönder som står i kön-  BÖÖÖNDEEER!" Jag såg min barndomsvän och gamla granne Elin stå längst fram i kön och gav henne Mickes garderobslapp, så fick vi hans jacka på nolltid. Smidigt. Fulla karlar reder sig själva? I don't think so.

Idag var det julbord med IOGTs styrelser och kommittéer. Jag älskar nykterhetsrörelsen. Där finns många fantastiska människor. Hade en mycket skrynklig bordsdam som jag verkligen uppskattade. Sen spelade vi lite Wii. Jag var rätt bra på tennis, men mindre bra på bowling. På några bilder kan man se att jag fick en liten kyss på dansgolvet igår, och då menar jag inte en kyss som i fin, trevlig puss på munnen utan en liten smäll och min läpp sprack litegrann. Inget farligt, men jag vill inte att folk ska tro att det är något annat obehagligt munsår! :)



    
Viggo är missnöjd. Björn och Martin mumsar. Ove och Astrid var där.  

  
 
Jag gjorde egna örhängen av bordsdekorationen. Sen blev det Wiiiiiii!

Kommentarer:
Postat av: Pernilla

Vad söt du är i tomteörhängena! Kul att det blev en lyckad födelsedag : ) Kram P.

2008-12-07 @ 21:47:39
Postat av: Jenny T

Vad snygg du har blivit som 23åring! Själv fyller jag snart 24...old lady... Så tråkigt att vi inte kunde komma, men det är nån konstig sjukdom som härjar i vårt hushåll, som inte riktigt slår ut en helt utan bara NÄSTAN. Oerhört frustrerande. Hur som helst så kanske vi kan ha ett minikalas nån annan dag. Vi kan köpa med oss kakor!

puss puss

Postat av: Micke

Hmmm......den där kommentaren är nog fingerad! Har inget minne av att jag skulle sagt så, och det man inte kommer ihåg har aldrig hänt!

2008-12-08 @ 09:04:06
URL: http://gotlandsexil.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits