Skivan jag fick i julklapp och en spontan utgång.

Jag fick tre skivor i julklapp, två är försenade från Ginza. Emil Jensens nya och Movitz Swing för hyresgästsföreningen. Den skivan jag rent konkret fick på julafton var Veronica Maggios Och vinnaren är... Precis som när jag fick Bo Kaspers 8 så är det sönderlyssning som gäller. Fan vad bra hon är! Stoppa mig väcker något hos mig.

Ooh jag vet var du jobbar o handlar, var du tar bussen o var du gömmer dig
Mycket vatten ska rinna under många broar innan jag glömmer dig
Hjärtat brinner, jag springer, stannar när du märker att jag förföljer dig
För mycket vatten ska rinna under många broar innan jag glömmer dig


Igår var det lördagkväll. Efter en vecka av spridda festligheter kändes det inte riktigt okej att sitta hemma en lördagkväll. Så jag ringde hem till Julia på min nya röda fräsiga kobratelefon och bad henne att följa med ut och se oss om i världen. Hon nappade. Efter ett litet velande om var vi skulle ta vägen hamnade vi på Wallers. Och oj så vuxet det kändes. Jag kände mig lite som ett barn som smitit in i en miljö där jag inte riktigt fick vara. Tupphyllan hängde på barens ena sida, killarna som driver stället med bihang. Grabbarna som äger stället vad jag förstått, är väldigt osvenska på ett befriande sätt. Pratar högt och vitt om bedrifter och slänger sig med begrepp som kanske uppfanns på 30talet men fått en revival och nu låter lite med förhoppningar mot Stureplanshållet. Jag tycker det är roligt med stora fiskar i små pölar. Här på ett begränsat utrymme har de chansen att "vara någon". Det tycker jag är en mentalitet som genomsyrar den här ön. På Gotland får du vara någon. För så jävla många är vi inte. Här, precis som i andra småstäder och mindre orter, kan du vara stjärna.
Efter Wallers gick vi till Munken, med Linnea och hennes mamma som var otroligt danssugen. Det var rätt bra drag på Munken, trängsel på dansgolvet och några man kände igen. Schlagerbaren känns numera omistlig. Varför vill aldrig hockeyMickebögman gå dit in?? En fråga att ställa när han kommer tillbaka på kryckor från S:t Anton. Dansa som en galning, skrika texter som ALLA FLICKOR UTOOM JAAAG och sätta slutposen i Främling, två gånger på 10 minuter.

Ännu en kväll i det som är mitt liv. Nu är det dags för frukost.

Kommentarer:
Postat av: jools

tack för en underbar kväll.... de måste vi göra om å om å om å om å om igen :) får inte nog av dig. du är min nya partydrog tjihiiiii!!

2008-12-28 @ 14:24:34

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits