ÅH KOM IGEN TJEJER, FYRA TILL!

Inte fullt så motvilligt som jag kanske trodde att jag skulle känna, klev jag upp klockan 9 i morse. Cyklade sedan ut till Stallets träningscenter. Rumpdöd efter några meter på cykel. Väl där ute genomförde jag ett pass som heter Body Toning. När vi klev in i lokalen började de mer rutinerade tjejerna (yes, only chicks) att plocka fram vilka redskap vi skulle ha. En bräda, dubbla hantlar, gummiband, snören... Jag blev helt matt av att tänka på alla attiraljer och frågade instruktören efter lite assistans. Det var lite grejer att hålla koll på. Ett roligt pass som blev jobbigt för en relativt otränad kanelgiffelochchipsmage. Men jag kämpade som fan. Och det var så skönt. Roligt, snabbt och taktbaserat. That's all I need. När jag trodde jag skulle ramla ihop sa instruktören - En gång till! Jag kände kanske inte samma entusiasm inför det, men då så sa hon - Dags för lite E-type. Då gick jag igång i tredje andningen och öste på! Ska bli så roligt att få komma igång och träna igen! Jag har saknat det. Såhär ser mitt preliminära träningsschema ut:

Måndag - Puls 18:30-19:30 och Basket 20:30-21:45 (om jag pallar två pass på varandra)
Tisdag - Streetdans 18-19
Onsdag - Teater 18-19:30 (ja, det är faktiskt fysiskt krävande att ha barngrupp)
Torsdag - Innebandy 20-21
Fredag - Puls 16:15-17:15

Så kommer jag äntligen få igång mitt atletiska jag igen. Träning vardagar, vila på helgen. Nu ska jag bara lägga av med sockret och snabbmaten. Det är lättare sagt än gjort.


 
Har snubblat över två fina kort från Wendelsberg. Just lovely!
Anders och jag på fest och Christian och jag på skolfest. Schlagerdivor!

Kommentarer:
Postat av: Sara L

Heja Ida!! Jag håller på dig. Själv håller jag på med samma sak. har hållt på i 3 veckor nu. Tränar minst 45 minuter varje dag och det ger resultat.

2008-02-03 @ 05:59:10

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits