Missing out the drama.

Jag lyssnar på tonårspubertal dramatisk pop för att jag längtar bort? Regression och eskapism? Men fan så jag njuter av Måns akustiska version av Brother oh brother. Är det för att jag saknar det dramat i mitt liv? När hormoner flög och gjorde frontalkrockar i luften? När en skoldag på gymnasiet blev en plåga för att Han inte visade något gensvar, eller ännu värre, inte var där alls. Att lära känna sig själv genom sina gamla Lunarstorminlägg och börja tycka att man blivit grå och tråkig emotionellt är lite läskigt kanske? Kanske att jag behöver mer drama? För att inte tröttna?

Vill jag börja jobba på Donner för att gymnasiet var en så underbar och världsligt sorglös tid? Vad är det med oss människor, vi längtar alltid tillbaka till de lyckliga tiderna i våra liv men har svårt att göra detsamma för framtiden. Att längta till lyckliga tider, eller ännu svårare, att faktiskt finna sig i sin lyckliga tid just nu. Våår bäästa tiid är nuuuu!

Nej, jag vet varför jag vill börja jobba på Donner. För att göra något jag är bra på och kanske rädda några liv. Hybris in da house! Men jag tror det, om jag kan hjälpa en ung själ med sin självkänsla så är det värt allt. Få spränga några barriärer och ge en grupp min fulla uppmärksamhet och se dom att utvecklas.

Jag är lite känslig idag och det är inget jag ber om ursäkt för. Jag ska sluta be om ursäkt för den jag är.

Jag letar lägenhet till när jag flyttar hem. Och ett halvtidsjobb att komplettera med Donners. Till att börja med blir det "bara" en halvtid på Donner. Jag tror det är nyttigt. Annars skulle jag gå upp i det helt, sälja min själ och tappa bort mig själv.
 

Memorytour - Julspexet 2003 med lärarna Magnus och Herman
Ett schlagerspektakel jag sent kommer glömma

     

Kommentarer:
Postat av: Amanda

Ingen av oss andra som var där kommer heller att glömma erat vackra storslagna underbara framträdande 2003! Love! :) kram

Postat av: Freja Winarve

Vad härligt att se bilderna från det gamla julspexet!
men vafan, det var mer stil på Donner förr ändå, vi är ganska trista nu för tiden faktiskt...

2008-01-11 @ 23:53:50

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits